Oci
Guerra de canyes i tapes
El canvi de patrocinador fa que Tarragona acabi tenint quatre rutes de tapes que coincidiran en el temps
Els beneficiats són els restauradors, que pagaran menys
la Tarraco Tapa
Tarragona tindrà enguany fins a quatre rutes de tapes. Com cada any, i amb aquest ja en van sis, la ciutat havia de celebrar a l'abril la campanya d'èxit Tarragona dTapes, una ruta en què s'adhereixen diferents establiments restauradors que ofereixen una tapa i una beguda per 2,5 euros. La idea, ara com ara exportada a molts municipis catalans, va néixer precisament a Tarragona a través de la Cambra de Comerç i amb el patrocini de la marca de cervesa Estrella Damm. Des del primer any va tenir molt bona acollida i tant la mateixa campanya en si com els participants, els tapejadors, s'han anat professionalitzant al llarg dels anys fins al punt de marcar el dTapes com a cita oblidada en el calendari.
Enguany, però, la feina se'ls multiplica per quatre i qui vulgui completar totes les rutes haurà de preparar estómac i butxaca. Tot va començar a principi de setmana, quan la Cambra de Comerç –els organitzadors– va anunciar un canvi de patrocini de cara a la nova edició. La firma de cervesa Moritz presentava una millor oferta i ja se sap que en temps de crisi acostuma a guanyar el millor postor. Però amb el que no comptaven els organitzadors és que la firma Estrella Damm està en bona forma i ho vol tot menys perdre quota de mercat. Més enllà del patrocini a Tarragona, la casa de cerveses ha pres des de fa anys la iniciativa en altres municipis, com ara Barcelona, Sabadell, Terrassa, Sitges i Reus, on també hi organitza rutes de tapes dues vegades a l'any. Per això, no disposada a perdre la plaça tarragonina, l'empresa va anunciar que Estrella Damm també organitzaria un certamen alternatiu durant els mateixos dies i que repetiria experiència amb els restauradors participants a l'octubre. “No es tracta d'una represàlia –asseguren fonts de l'empresa–, sinó d'una deferència cap a una clientela de restauradors que volen fer la ruta i la volen fer amb nosaltres, que som els seus distribuïdors.” Els de Damm, que estan dolguts perquè asseguren que ningú de la cambra s'ha posat en contacte amb ells per res, han donat el nom de Tarraco Tapa a la seva ruta i fonts de la mateixa empresa diuen que ja hi ha una trentena d'establiments i bars confirmats. A més, i a diferència de la cambra, la firma cervesera anuncia que, igual que als altres llocs on ho organitza, ni farà pagar cap quota als participants ni els obligarà a buscar patrocinadors.
I és aquí on el criteri de quedar-se amb el millor postor que havia utilitzat la Cambra de Tarragona se li gira en contra, i es veu obligada a reaccionar.
Estem a mitjana setmana i ja tenim tres rutes confirmades, dues que coincidiran en el temps –del 25 d'abril a l'11 de maig– i una tercera a l'octubre, en què podran participar els restauradors que s'hagin sumat al bàndol d'Estrella. Però el pols està encara obert i sense perdre temps i una mica sobre la marxa la cambra convoca els seus per assegurar-se que encara manté el seu suport. Els eximeix de buscar els 1.000 euros de patrocini i –oh, sorpresa!– els anuncia que amb els 300 euros de quota d'inscripció tindran un “dos per un” i que, a més de l'original dTapes del mes d'abril, a la tardor s'organitzarà una altra ruta, que no serà de tapes, sinó de pinxos. I ja en són quatre.
Ara, a l'espera que ningú es faci enrere, caldrà veure si hi ha gana per a tanta oferta.