Espuña
Espuña treu una línia de ‘snacks' de fuet i xoriço
És un producte elaborat el 100% amb carn de pernil i a partir d'una recepta tradicional. Es presenta en llesques molt fines i a punt de servir
L'empresa Espuña, dedicada a la producció i distribució d'embotits d'Olot, està desenvolupant una gamma de productes dirigida a aquelles persones que volen gaudir de la xarcuteria tradicional de bona qualitat de manera més saludable. Un dels primers productes que ha llançat al mercat en aquest línia han estat els nous snacks de Fuet i Xoriço fets cent per cent amb carn de pernil i elaborats a partir d'una recepta tradicional. El resultat és un fuet i un xoriço molt més magre amb un 70 per cent menys de greix que un fuet o un xoriço tradicionals.
El fet d'utilitzar una carn noble i magra, com és la carn del pernil del porc, permet a Espuña obtenir un resultat extraordinari a nivell organolèptic, ja que es potencia de forma extraordinària tant l'aroma com el bouquet tradicional del fuet i del xoriço que tots coneixem.
El nou producte es presenta en llesques finíssimes per poder gaudir al màxim de la seva degustació. En l'afany de facilitar i oferir comoditat a les persones que consumeixen aquests embotits, l'empresa utilitza un embalatge a punt per obrir i servir a taula, ideal per a un pica-pica gourmet.
D'acord amb aquest eix, durant aquest any l'empresa Espuña estrena la gamma amb noves receptes i noves presentacions dirigides a la xarcuteria selecta. Es tracta d'una gamma de productes que ha estat entesa més ràpidament en els mercats d'exportació que en el mercat domèstic, i per això el gros de les vendes, ara mateix, es troba en els mercats exteriors. “La nostra empresa va ser la primera a donar a conèixer el Fuet d'Olot arreu del món, i ara també volem oferir l'evolució gourmet d'aquest producte, així com del xoriço, als mercats exteriors”, segons assegura Xavier Espuña, gerent de la companyia.
Vocació innovadora
La manca de temps dels consumidors i la voluntat d'alimentar-se amb plaer i amb un producte d'alta qualitat han dut Espuña a fabricar aliments molt saborosos, pràctics i fàcils de consumir apel·lant al seu sabor més autèntic i tradicional.
En la línia dels seus productes de la gamma Tapes al Minut i mitjançant el seu programa intern Espuña Innova, l'objectiu del qual és involucrar tot el personal de l'empresa per recollir idees innovadores de productes i de processos, Espuña ha tornat a sorprendre per la seva inventiva a l'hora de presentar un producte i un envàs ideals per al consumidor exigent i amb poc temps, ideal per picar mantenint la qualitat i el sabor de sempre.
Espuña inverteix en el desenvolupament de productes innovadors, però també en la millora de processos i en investigacions de mercat per donar les respostes més adequades als consumidors.
Des del 1947
Espuña va néixer el 1947 a Olot com a elaborador d'embotits. Des d'aleshores, l'empresa ha sabut ampliar la seva gamma de productes i estar present en el mercat nacional i internacional.
En l'actualitat, Espuña té la seva seu central a Olot. Les seves plantes de producció es distribueixen entre Olot –on hi ha dues fàbriques, una planta multiproducte i una de productes llescats, i una altra de pernil curat–, Utrillas (Teruel) –planta de pernil curat llescat que es va inaugurar l'any 2005– i Argentina –planta multiproducte que va entrar en funcionament l'any 2000–. Les quatre fàbriques formen una superfície industrial de 46.098 metres quadrats i hi treballen un total de 329 persones.
Espuña va tancar l'exercici 2013 amb una facturació de 69 milions d'euros. Les exportacions suposen per a la firma d'embotits d'Olot un 48 per cent de la facturació total de l'empresa, i encara que estan presents en més de 30 països del món, els seus principals mercats són França, el Regne Unit, Alemanya i Portugal. També exporta a altres països molt exigents amb la qualitat i amb la seguretat alimentària, com és el cas del Japó i Corea. La planta d'Argentina permet a Espuña cobrir les necessitats del mercat americà, encara en desenvolupament.
D'altra banda, el 62 per cent de la facturació prové de la venda d'elaborats carnis llescats i el 8 per cent, de la gamma de Tapes al Minut.