Societat

Mercats d'‘outlets' a Lleida per recuperar el barri antic

La primera experiència és un èxit i ara el repte és mantenir l'activitat i atreure més comerç local

Una empresa d'Igualada té l'encàrrec d'explotar el projecte a l'antic Mercat del Pla

L'últim invent de la Paeria per revitalitzar el Centre Històric de Lleida sembla que ha donat bons resultats. La creació d'un mercat de botigues efímeres de moda, de primeres marques i amb descomptes superiors al 60% ha estat una aposta que ha omplert els carrers i locals de la part alta del barri antic i ha creat un nou ambient, que és el que es buscava.

La singularitat de la proposta és que se situa al Mercat del Pla, un edifici modernista que hi ha al peu del turó de la Seu Vella, una de les zones de major degradació social del barri.

La Paeria va convocar un concurs d'idees, i Jamstores va ser l'empresa guanyadora. Aquesta societat d'Igualada ja va posar en marxa una iniciativa similar a la capital de l'Anoia i amb èxit, i va ser un revulsiu a la forta crisi del sector tèxtil de la comarca.

La idea és obrir aquest mercadet cada primera quinzena de mes amb un bon grup de botigues i complementar-ho amb ofertes de restauració i alguna activitat cultural o de lleure.

Jamstores va muntar deu botigues i tres bars al Mercat del Pla i en solars de l'entorn, la qual cosa va provocar riuades de gent, i amb la sort de coincidir els caps de setmana amb una meteorologia gairebé estiuenca. Cristina Domènech, portaveu de Jamstores, va explicar que l'edifici modernista del Mercat del Pla s'ha convertit en un innovador centre comercial de pop-up stores o botigues efímeres “on marques de moda de primer nivell venen els seus estocs amb grans descomptes, un concepte comercial que no existeix a Europa”. Domènech hi va afegir que l'afluència de públic i les vendes havien superat les expectatives.

Ara l'objectiu és atreure més marques per pròximes quinzenes i implicar-hi encara més el comerç local. D'aquesta manera, se'ls facilita que facin negoci i s'evita el rebuig de l'empresariat local davant una suposada competència impulsada per l'Ajuntament. També amb vista als pròxims mesos, la idea és tancar almenys durant l'agost i s'estudia obrir més dies a partir del setembre, segons l'adjudicatària del projecte.

Per la pròxima quinzena de maig, quan s'obrirà el mercadet del 2 al 15, la previsió és ampliar el nombre de marques presents i amb una major varietat de preus, segons els promotors. D'aquesta manera, ja estarien confirmades botigues de Dolce & Gabanna, Carrera, Dütch Delight, Punto Blanco, Veneno en la Piel, Ray Ban, Yerse o Tommy Hilfigher, a més de botigues de dissenyadors com ara Josep Abril, Antonio Miró, David Valls, Miriam Ponsa o Txell Miras, entre altres marques.

Destaca també la participació de Desigual, donat que aquesta marca de moda ha construït una espectacular botiga de fusta en un solar que s'usava com a aparcament. És l'únic comerç d'aquest projecte que no ha tancat i que es preveu que es mantingui en actiu fins a l'estiu.

Els veïns també veuen amb bons ulls aquest nou intent de recuperar el barri i confien en la continuïtat de la iniciativa perquè no quedi en un projecte efímer.

LA XIFRA

15
dies al mes
obriran les botigues efímeres del Mercat del Pla, tot i que els promotors estudien obrir més dies.

LA DATA

02.05.14
Dia d'obertura de la pròxima promoció,
i fins al 15 de maig. Dinou marques han confirmat la seva presència.
Les claus

Activitat complementària i ajuts per a l'obertura de nous negocis

J.Tort

El projecte de Jamstores es concentra durant les primeres quinzenes de cada mes i necessita uns dies per muntar i desmuntar el mercat del mes següent. Tot i això, encara queden dies en què la Paeria vol mantenir l'activitat o aprofitar les sinergies perquè es creï aquest nou ambient d'oportunitats al barri antic.

Lleida SKRT Fest

Es tracta d'una nova proposta que neix del que fins ara era la festa del vi, que organitzava la Paeria amb els cellers de la DO Costers del Segre. La Lleida SKRT Fest es farà el cap de setmana que ve i lliga enogastronomia i patrimoni, amb degustacions en llocs singulars com ara la Seu Vella, l'església romànica de Sant Martí o el Museu de Lleida.

Emprenedors

Aquest tipus d'iniciatives turístiques i gastronòmiques s'emmarquen en el projecte Districte Mercat del Pla. Amb l'empenta dels outlets s'articularan ajuts per a l'obertura de locals al centre històric, la creació d'un viver d'empreses creatives en aquest barri, sobretot per a joves, a més d'intervencions urbanístiques per millorar façanes, mitgeres que han quedat al descobert o solars buits.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]