Política

L'AVL qualifica de “discriminació inacceptable” la manca de mitjans públics en valencià

L'entitat ha aprovat aquest divendres una declaració institucional centrada en “la necessitat d'uns mitjans públics de comunicació en la llegua pròpia”

Subratlla que és l'única autonomia amb llengua pròpia sense ràdio ni televisió públiques

El ple de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha aprovat aquest divendres una declaració institucional centrada en “la necessitat d'uns mitjans públics de comunicació en valencià”, segons ha informat la institució a través d'un comunicat. L'AVL remarca l'incompliment de la Carta Europea de les Llengües Regionals i Minoritàries, després de la desaparició de la Radiotelevisió Valenciana i considera que s'han lesionat els drets dels valencianoparlants de comptar amb uns mitjans de comunicació en valencià. La institució afig que hi ha “un inqüestionable buit en la llengua que el mateix Estatut d'Autonomia proclama com a pròpia” del País Valencià.

El document argumenta detalladament el que representa no tindre uns mitjans públics de comunicació i que siga el País Valencià l'única autonomia de l'Estat espanyol, amb una o dues llengües cooficials, que no té una ràdio i una televisió en llengua pròpia, una situació que, per a l'AVL, “comporta una discriminació inacceptable”. La institució recorda que la Carta Europea apel·la al compromís dels estats signants “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions dels països veïns. Per esta raó, l'AVL considera un contrasentit que dins d'un mateix Estat “no estiga garantida la recepció interterritorial de les diferents televisions i ràdios autonòmiques que utilitzen una llengua compartida”. L'AVL demana als poders públics que adopten les mesures legals efectives per a poder comptar amb “uns mitjans de comunicació públics, íntegrament en valencià, de qualitat, amb un model plural, objectiu i viable”. La declaració serà traslladada al secretari general del Consell d'Europa, al president de la Generalitat valenciana, al ministre espanyol d'Afers Estrangers, al president de les Corts valencianes, als síndics del grups parlamentaris de les Corts i als caps de llista de les candidatures espanyoles amb representació en el parlament europeu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]