Economia

Olot obre el pot d'essències per “seduir” els visitants

L'Institut Municipal de Promoció de la Ciutat ha editat un llibret amb els deu atractius imprescindibles per als turistes

Es tracta d'uns itineraris que consoliden la marca 100% Olot

Natura, art i gastronomia són tres dels elements que, si es pogués fer un elixir per captar l'essència d'Olot, s'hi haurien destil·lat. Precisament, aquests tres elements són la base dels itineraris de butxaca Les deu essències d'Olot, que ha presentat l'Institut Municipal de Promoció de la Ciutat, perquè els visitants sàpiguen què no es poden perdre durant la seva estada a la ciutat. Els deu imprescindibles són la reserva del parc natural de la Garrotxa del volcà Montsacopa, el nucli antic, els elements del modernisme, els museus, la Moixina i el parc Nou, Batet de la Serra i la també reserva de la fageda d'en Jordà, la via verda del Carrilet, RCR Arquitectes, els productes locals i la cuina.

Aquests itineraris de butxaca s'han editat per a l'ocasió amb textos d'Educ'Art. Zeba Produccions ha realitzat també un reportatge audiovisual que es pot consultar al web http://vmeo.com/99738591, en què deu personatges de diferents àmbits lligats amb Olot –Ramon Folch, Martí Gironell, Salvador Alsius, Carme Ruscalleda, Edgar Illas, Teràpia de Shock, Mariona Comellas, Jennifer Pareja, Josep M. Muntaner i Pep Palau– identifiquen una de les essències.

El regidor de Promoció de la Ciutat, Comerç i Turisme, Estanis Vayreda, ha remarcat que Les deu essències d'Olot vol ser una trobada del sector turístic i comercial, principals prescriptors dels esdeveniments i dels atractius de la ciutat d'Olot per a les persones que la visiten. “Precisament el comerç i el turisme són dos sectors que des del 2008 han continuat creixent, fet que ha augmentat l'ocupació”, ha sentenciat Vayreda. La capital de la Garrotxa, doncs, ho té tot a punt per al viatge a les essències.

LA XIFRA

10
essències
han estat identificades i presentades sota el format d'uns itineraris de butxaca per Olot.

LA FRASE

En una comarca turística, aquest projecte, que s'afegeix a la marca 100% Olot, vol reivindicar la capitalitat
Estanis Vayreda

Una ciutat d'espot publicitari

Dos esportistes i un comensal anònim són els protagonistes de l'espot promocional de Les deu essències d'Olot, que ha estat creat per Norbe Fernández i Pigment per encàrrec de l'Ajuntament d'Olot. Es pot veure a http://vieo.com/100117032. L'enceta un practicant de bicitrial que fa equilibris amb la seva bicicleta per alguns dels espais proposats en els itineraris de butxaca com per exemple l'estadi d'atletisme d'RCR Arquitectes o el volcà Montsacopa. El relleu l'agafa una patinadora que condueix l'espectador pel nucli antic fins a arribar al parc Nou, on un artista pinta un quadre a l'oli. Finalment, l'espot canvia d'escenari i mostra uns comensals a dins d'un restaurant, un dels quals, quan es posa un aliment a la boca, és transportat a diversos espais d'elaboració d'aliments.

Tal com ha remarcat l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, aquest espot promocional i la campanya de les essències subratllen l'aposta clara de l'Ajuntament pel progrés econòmic a partir dels actius que té la capital garrotxina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]