A Olot, ara toca el comerç de barri
L'Ajuntament radiografiarà el sector i editarà una guia
També reforçarà la neteja a tots els barris de la ciutat
La ciutat d'Olot té 298 petits comerços als barris i 600 al centre. Fa tres anys que l'Ajuntament ha fet un esforç per a la dinamització del comerç del nucli antic i, ara, sense descuidar-se'n, vol eixamplar la lupa cap a la resta de barris, és a dir, cap a la perifèria del centre. Per això, l'Institut Municipal de Promoció de la Ciutat (IMPC) ha posat en marxa l'estratègia Proximitat i qualitat, per donar un cop de mà al comerç de barri –en queden exclosos els concessionaris de cotxes i les grans superfícies.
El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha informat que, o bé directament, o bé a través de les associacions de veïns o de l'Associació Comerç Olot, enviaran una carta als propietaris de botigues de barri per demanar-los dades del seu negoci. “Sobretot volem que ens indiquin els elements diferenciadors de la seva oferta”, ha remarcat. Amb totes aquestes dades i amb fotografies dels establiments, l'IMPC farà una guia gratuïta en paper, que també estarà penjada al lloc web de l'Ajuntament d'Olot i, en aquest cas, s'anirà actualitzant. Aquesta guia estarà organitzada per sectors i també per barris. Tota aquesta informació permetrà a l'IMPC també fer una radiografia d'aquest tipus de comerços.
D'altra banda, Vayreda ha anunciat un nou pla ocupacional per a entre set i onze persones a l'atur o que cobrin el Pirmi ells o un familiar. Faran de brigada de neteja dels barris de la ciutat, que reforçarà les tasques de la concessionària del servei. Fins ara, aquests plans només permetien fer la neteja al nucli antic, on es continuarà fent.