Economia

L'empresa catalana Cata es queda amb els actius de Fagor Electrodomésticos

El grup d'Osona obté les línies de producció gràcies a una oferta de 42,5 milions

Es compromet a crear 700 llocs de treball directes i mil d'indirectes

La companyia d'electrodomèstics Cata, de Torelló (Osona), és des d'ahir la propietària de tots els actius de la cooperativa basca Fagor Electrodomésticos, juntament amb les seves línies de producció. Així ho va sentenciar el titular del jutjat mercantil número 1 de Sant Sebastià, Pedro José Malagón, en un acte que està datat del dilluns passat.

El jutge es va decantar per l'oferta de l'empresa que pertany al grup català CNA perquè va presentar una proposta de compra de 42,5 milions d'euros i el compromís de crear 700 llocs de treball directes i mil d'indirectes. Malagón va apreciar més valuós el pla proposat per Cata per davant del grup competidor algerià Cevital, que presentava una oferta de 28 milions d'euros, pagats al comptat, però només es comprometia a crear 500 llocs de treball. A més, els africans no preveien l'adquisició de la planta d'Edesa a Basauri, mentre que els osonencs estan interessats en totes les divisions i han garantit la continuïtat de les marques Fagor, Edesa, Aspes i Splendid. De fet, Cevital volia aconseguir tres plantes basques i proposava traslladar a Algèria les línies de producció de rentadores, rentaplats i neveres. Fonts de l'empresa osonenca van explicar que la proposta industrial de Cata preveu “crear llocs de treball al País Basc i reforçar els de Catalunya”.

El grup d'Osona assegura treballar amb la idea d'engegar la producció a principis de setembre, tot i que els productes no sortirien al mercat fins a l'octubre. Les plantes de Fagor es troben aturades des de l'octubre del 2013, moment en què l'empresa va entrar en concurs de creditors. Fonts de Cata també han informat que les negociacions per adquirir Fagor van iniciar-se el mes de desembre del 2013.

Cata Electrodomèstics es va fundar el 1947 i els seus orígens es troben en l'extracció d'aire domèstica. El 1995 van introduir les campanes extractores i van entrar dins del món de la cocció amb la vitroceràmica, el forn, les plaques d'inducció, el microones, la vitroceràmica, les plaques de gas, les aixetes i les piques.

Urkullu vol resultats a l'octubre

La consellera basca de Desenvolupament Econòmic i Competitivitat, Arantza Tapia, va dir ahir que espera que l'activitat de Fagor Electrodomésticos pugui “arrencar al setembre” i que la producció industrial “sigui visible” a l'octubre. Tapia va considerar, en una roda de premsa a Vitòria, que l'oferta del grup català és “millor” que la de Cevital perquè comporta “una reactivació de l'activitat de més magnitud”. Malgrat tot, la consellera va precisar que l'empresa “necessitarà un temps suficient per la seva penetració en l'activitat industrial i sociolaboral”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.