Esports

Lloret reviurà els anys d'or de l'europeu de ral·lis

Motor. El ral·li Costa Brava té 124 equips inscrits dels campionats d'Europa, Espanya i Catalunya d'històrics, en velocitat i regularitat

El ral·li Costa Brava, prova mítica dels anys seixanta, setanta i vuitanta del segle passat, viurà demà i dissabte l'edició més espectacular i més concorreguda des que es va reciclar com a prova únicament de vehicles històrics. Quantitativament (124 equips, vuit més que l'any passat) i qualitativament, amb un munt d'al·licients: cinc Lancia 037 –incloent-hi el del guanyador del Costa Brava del 1982, Tony Fassina, i el del campió d'Europa Valter Jensen–, tres Lancia Stratos, la corrua habitual de Porsche 911, Ford Escort i –ja en regularitat– presències singulars com ara la d'Antonio Zanini (Porsche 911), Jean Ragnotti i Michel Leclère (amb els Renault 4 que van pilotar al Montecarlo amb motiu del 50è aniversari d'aquest model) i tres Seat posats en ruta pel departament històric de la marca: un 600 (Mia Bardolet), un 124 Sport Coupé i un 1200 Sport, a més del 124 FL d'Antoni Rius.

Per assegurar-se poder contemplar els pilots i els vehicles més espectaculars hi ha una altra opció: el tram de proves, avui, entre 2/4 de 10 i 2/4 de 12, a la Creu de Lloret. La primera etapa és tota nocturna –s'acabarà a 2/4 d'1 de la matinada– i la segona, de dia, amb final previst a 3/4 de 6 de la tarda al passeig de Lloret. La prova puntua per als campionats d'Europa i d'Espanya de velocitat i regularitat, i per al de Catalunya de regularitat.

Velocitat i regularitat, dos mons

El ral·li Costa Brava –a diferència del Costa Brava Històric– es disputa sobre carreteres tancades al trànsit perquè comprèn les modalitats de velocitat i regularitat. La de velocitat és la més espectacular perquè, com en els ral·lis de vehicles moderns, és una lluita contra el crono. En aquesta edició hi ha 51 equips inscrits en els campionats d'Europa i d'Espanya de velocitat i 73 en l'europeu, l'estatal i el català de regularitat. Pot sorprendre veure aquests equips a velocitat baixa en una zona ampla, però és que el seu objectiu no és anar tan ràpid com es pugui, sinó mantenir una velocitat mitjana en tot moment. Com que hi ha controls secrets situats sempre a les zones amb successió de revolts lents, és allà i no a les zones ràpides on el públic pot veure aquests cotxes donant gas i sense marxar decebut per la falta d'espectacle. És important saber que els primers participants seran els de l'europeu de regularitat (dorsals 101 a 120) seguits dels de l'europeu i estatal de velocitat (dorsals 1 a 52), els de regularitat estatal (151 a 181) i catalana (201 a 222).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a