la contra
Renovar-se o morir
Els taxistes de Terrassa aposten per una imatge discreta i elegant per atreure clients d'hotels i empreses
EL 50% dels Vehicles ja circulen amb el NOU disseny. En aquests primers dies ja s'ha formalitzat el canvi d'imatge de la meitat dels vehicles. La resta aniran canviant la seva imatge a un ritme de cinc vehicles per dia. Mentrestant, es poden comparar les dues marques.
La imatge dels taxis és un tret identificatiu important d'una ciutat. Circular dins d'un cotxe de color groc per la Cinquena Avinguda de Manhattan o visitar la Sagrada Família amb un vehicle negre i groc és una experiència única. Fa uns vint anys, a Terrassa, els taxis van optar pel color blanc i una franja diagonal de color rosa a les portes laterals com a tret característic. Molts altres municipis van adoptar aquesta mateixa imatge corporativa. «Fins al punt que si un taxi terrassenc va per Madrid, València o Roses no es distingeix», explica el president de la cooperativa Tele Taxi Egara SCCL, Francisco Palmero.
Trencar la monotonia ha estat un dels motius pels quals els taxistes han impulsat el canvi d'imatge. Busquen una estètica innovadora, i sobretot discreta i més elegant. En el fons, l'objectiu és atreure més clients dels hotels i de les empreses. Així, el sector del taxi intenta minimitzar l'impacte de la crisi que els ha fet perdre un 40% del negoci. «O ens renovem donant un servei de qualitat o morim», va destacar el president de la cooperativa.
La nova marca ha estat dissenyada per Marta Palmero i Àngel Marginet, de l'escola de disseny del Vapor Universitari de Terrassa. El disseny consisteix en dues lletres T, inicials de Terrassa i de taxi, de color vermell que estan als extrems oposats de les portes davanteres dels vehicles Es complementa amb l'escut de l'Ajuntament en color negre. Al darrere del cotxe, hi ha un senzill indicador del número d'unitat i, al vidre, el web de Tele Taxi Terrassa i el telèfon. De fet, el 8 de setembre el consistori va aprovar la proposta de la cooperativa de renovar la imatge corporativa. La nova marca s'ajusta al reglament municipal, denominat Manual d'identitat corporativa. Actualment, a Terrassa hi ha 92 taxis, dels quals 90 formen part de la cooperativa Tele Taxi Egara SCCL. Palmero assegura que «a final d'aquest mes» tota la flota ja circularà per la ciutat amb el nou disseny. La impressió ha estat encarregada a una empresa de rètols i té un cost per als taxistes d'uns 60 euros.
Com passa amb totes les mesures estètiques, hi ha opinions per a tots els gustos, des de les negatives, que qüestionen que el nou disseny comporti un augment del nombre de clients, fins a les positives que valoren la renovació. Vicente Fernández encara no ha posat la nova imatge al seu vehicle, però es mostra indiferent amb el canvi. «M'és igual, perquè no ens donarà més feina», afirma el taxista a la parada de la Rambla. També recorda que el cost l'han d'assumir els mateixos professionals i retreu a l'Ajuntament que no s'hagi fet càrrec d'aquesta despesa.
Just al darrere d'ell hi ha aparcat el taxi de Miquel Bach, que pensa tot al contrari. Li sembla «bé» el canvi d'imatge perquè servirà per renovar la marca del sector a la ciutat. «Fa molts anys que portem la franja rosa, ja era necessari canviar una mica», comenta el taxista.