Economia

Els directius recompren LetsBonus i impulsaran les vendes pel mòbil

La cúpula torna a tenir el timó del portal després de presentar a LivingSocial la millor oferta

Amb els canvis creuen que podran adaptar-se més al client

Retorn als orígens. Els directius del portal de compres col·lectives LetsBonus han recomprat la companyia a la firma nord-americana LivingSocial, propietària del grup català des del 2012. Poc abans, l'empresa, amb seu a Washington, ja n'havia adquirit el 51%, però va decidir quedar-se'n el 100% per, mantenint la marca i la direcció, impulsar el seu creixement a Europa. Ara, en una operació de la qual no han transcendit els detalls econòmics, Living Social s'aparta i el timó el tenen de nou en exclusiva el conseller delegat de LetsBonus, Juan Luis Rico, i el director financer, Joan Pina, que en aquesta nova etapa prioritzaran les vendes a través del mòbil.

La desinversió de LivingSocial és un senyal que l'empresa no evoluciona tal com es pensava la companyia nord-americana? Per Pina, no. “Aquí s'havia mantingut la marca i una gestió a mitges i per LivingSocial és bàsic implantar la mateixa plataforma i marca als llocs on opera”, explica a El Punt Avui el director financer i ara també copropietari de LetsBonus. De fet, han estat setmanes d'intenses negociacions, perquè hi havia diversos grups locals i estrangers interessats en LetsBonus.

En un comunicat emès ahir, LivingSocial explicava que la seva sortida respon a l'estratègia de “consolidar totes les operacions globals en una única marca i a la voluntat dels directius Rico i Pina de potenciar el negoci i invertir al mercat amb una presa de decisions locals, amb més flexibilitat i control sobre les decisions”. El director financer sosté que ara la companyia es podrà adaptar molt més “a les necessitats dels usuaris”, un fet bàsic en un món que canvia constantment com és el comerç en línia.

La prioritat del grup és ara consolidar els mercats on està present –l'Estat espanyol, Itàlia, Portugal i Xile– i, sobretot, apostar per les vendes a través del mòbil. “Ara la meitat del tràfic és encara a través del correu electrònic i ens volem concentrar en el mòbil perquè és un mitjà que ofereix una fidelització molt alta i ens pot permetre diferenciar-nos de la competència”, explica Pina.

Una plantilla de 200 empleats

LestsBonus va néixer el 2009 a Sant Cugat del Vallès impulsada per Miguel Vicente, que va abandonar la companyia quan aquesta celebrava el quart aniversari. Els actuals propietaris del grup –després de la recompra a LivingSocial– fa anys que estan a l'empresa.

El grup, avui dia amb seu a Barcelona capital, disposa de 200 treballadors, entre els quals hi ha molts comercials per aconseguir bons descomptes en comerços i serveis. La firma estudiarà ara si cal redimensionar la plantilla, però no es planteja en el curt termini “cap ajust significatiu”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]