El Vendrell recorda l'arribada, fa 30 anys, de les despulles de Pau Casals

La neboda del músic parlarà de les vivències a l'exili i també s'ha previst un concert

Pau Casals va morir el 22 d'octubre del 1973 a San Juan de Puerto Rico. Sis anys després, el 10 de novembre de 1979, arribaven al Vendrell les seves despulles, que van ser enterrades al cementiri de la seva població natal. Aquell acte va ser «un esdeveniment multitudinari viscut pels ciutadans de la capital del Baix Penedès amb molt de sentiment i amb l'alegria de donar finalment el comiat merescut a un fill il·lustre que va morir a l'exili per convicció», segons la regidora de Cultura, Marta Tutusaus, que ha organitzat per al 10 de novembre diversos actes per commemorar l'aniversari.

Entre els actes previstos, destaca la conferència que oferirà la neboda del músic, Enriqueta Casals, que parlarà de les vivències del seu oncle a l'exili. Posteriorment, la violoncel·lista Ariadna Schmelik interpretarà una peça d'Enric Casals, germà del mestre. Aquests dos actes tindran lloc el mateix dia 10 (20 h) a la Rectoria. Abans, però, el dia 3, el músic i periodista Esteve Molero pronunciarà la conferència Pau Casals i la sardana, a la Rectoria (21 h). I el 17 de novembre el responsable de la restauració de l'orgue del Vendrell, Fréderic Desmottes, oferirà una xerrada sobre aquesta restauració (20 h), al mateix lloc.

Casals es va exiliar primer a Prada de Conflent i després a Puerto Rico amb l'esperança de tornar a la seva terra un cop hi tornés la democràcia. Va morir dos anys abans del final del règim de Franco, i «aquest fet és el que va esperonar l'Associació Musical Pau Casals (AMPC) a tramitar el retorn de les despulles del mestre a casa seva», segons va explicar la presidenta de l'associació, Eva Serramià.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.