‘Presència' distribueix demà el pòster ‘Invertebrats marins dels Països Catalans', que recull 54 espècies de la Mediterrània
Tresors del mar
Aquest cap de setmana, amb la revista Presència els lectors i subscriptors de l'AVUI i El Punt rebran el pòster Invertebrats marins dels Països Catalans, de la col·lecció que periòdicament editen l'Obra Social de Caixa de Catalunya i Presència.
El nou pòster recull 54 espècies d'invertebrats que es poden trobar a les aigües mediterrànies, i són una bona mostra de la biodiversitat i riquesa del nostre mar. Els dibuixos del pòster han anat a càrrec de Toni Llobet, que és l'il·lustrador habitual de la col·lecció que es publica des de fa set anys.
La tria de les espècies s'ha realitzat amb l'assessorament del biòleg Josep Maria Dacosta, que explica els criteris que s'han fet servir per destacar aquests invertebrats marins i no d'altres: “Hem procurat que siguin representatius, fàcils d'identificar, relativament fàcils de trobar i que tinguin una estètica que els faci atractius, i de retruc que tinguin alguna peculiaritat o interès científic”.
És evident que no totes les espècies que hi ha a la Mediterrània poden sortir al pòster: “Creiem –continua Dacosta– que aquesta tria interessarà el lector, perquè gairebé totes les espècies que hi apareixen es poden veure simplement amb ulleres i tub”.
D'aquest nou pòster, que també es distribueix amb els diaris El 9 Nou, el Diari d'Andorra i el Diari de Balears, se n'han editat més de 112.000 exemplars i té un format de 41 x 54,8 cm.