Música

Passar-ho bé encara

És difícil trencar la maledicció de ser un one hit wonder si bé Eagle Eye Cherry no és només Save tonight sinó també Falling in love again o Are you still having fun? Tres èxits, tres records en forma de cançons que van sonar dissabte a la nit al Teatre Municipal de Girona i que, a la majoria del públic, el van transportar a on eren, amb qui i què feien a finals dels anys noranta quan sonava amb força a les ràdios musicals el germà de Neneh Cherry, fill del trompetista de jazz Don Cherry, i de qui conserva el llegat en forma de consell: “No vulguis imitar, sigues tu.”

Vint any anys després, Eagle Eye Cherry va interpretar Save tonight en el primer cap de setmana del festival Strenes perquè tal com el músic reconeixia en una entrevista a Xavier Castillón publicada en aquest diari el 27 de març, “com a fan, en els concerts, espero que es toquin certes cançons. Si vaig a veure U2, vull escoltar Sunday bloody sunday”. Sigui un homenatge al referent, a les influències, al capdavall un bonic regal per a tots, en el repertori del concert a Girona, Eagle Eye Cherry va versionar Atlantic City de Bruce Springsteen. Del repertori, hi destacaven, però, les cançons del seu nou àlbum, Streets of you (2018), com la que li dona títol i Remember to breathe o Down and out, però també cançons que com Miss Fortune, de l’àlbum Desireless (2000), tenen les influències de Dylan, del mateix Springsteen o de Tom Waits, i que, amb els anys guanyen pòsit i mereixen una segona escolta, amagades per l’èxit aclaparador de Save tonight.

Sobre els nous temes descoberts, un pop-rock lluminós amb guitarra acústica, de digestió fàcil i gustosa, més assolellat que turmentat; en general, un concert per sentir-se bé i amb un Eagle Eye Cherry (Estocolm, 1971) que el pas dels anys ha mantingut, en físic i en esperit, en l’eterna joventut. Segurament, quan el públic va esclatar amb els ressons nostàlgics de Are you still having fun?, la tornada de la cançó era tota una declaració d’intencions. I amb l’exhibició del guitarrista que l’acompanyava, al final d’un tema molt més contundent en directe que fa vint anys, ho acabava de dir tot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA