Arts escèniques

Crítica

teatre

Quins tri-pis!

Els Pirates sempre entren a l’abordatge amb una especial sensibilitat. Aquest cop, presenten una adaptació d’El burgès gentilhome, de Molière, entre clavicèmbals, violins i violes, ball, plafons que multipliquen els espais i una interpretació entre carregada dels modus del teiatro (el teatre entès com es feia fa unes dècades), trencat per la frescor de convertir l’escena final en un cant a la vida dels influencers. Només cinc intèrprets es desdoblen en catorze personatges, es tripliquen gràcies als jocs de plafons, d’un vestuari esquemàtic i unes màscares ben apropiades per al títol. Pirates traspassa la diversió dels continus canvis d’espai, de temps (del XVII al XXI)i, és clar, de personatges. Són uns tipus de triple identitat, que sembla que hagin ingerit algun al·lucinogen divertit que els fa lúcids en comptes de torrons.

L’Akadèmia repeteix operació de Nadal. L’any passat, els actors que gestionen el Maldà ja van fer ple amb la seva versió de Nit de Reis (o el que vulgueu). Ara, aquest Molière potser triga un pèl massa a fer rodar els codis i el plantejament de la trama. El nus es fa impossible i li treuen suc (com un jove pot demanar la mà a un pare, que també interpreta ell mateix?). De fet, Ricard Farré es desdobla més cops en aquell Les dones sàvies del mateix autor. La trama, per moments, ressona a El pare de la núvia.

Els focs d’artifici finals són de traca i mocador. És quan, per fi, esclata obertament Laura Aubert. Desplega la seva comicitat i sedueix tothom. Laura Pau l’acompanya, còmplice, en l’engany. Ariadna Cabiró (la virtuosa del clavicèmbal) manté molt bé el paper de famosa que es deixa persuadir, i Anna Romaní té una vis còmica barroca que lliga molt bé amb tot el seu moviment. La peça passa veloç i conclou amb un quadre surrealista. Adrià Aubert es manté en un pla secundari. Sempre el més intel·ligent és riure’s d’un mateix.

La mascarada
Companyia: Pirates Teatre
Dimecres, 25 de desembre (fins al 12 de gener) al Teatre Akadèmia


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Patrimoni

El Museu Castell de Peralada exposa a Madrid una mostra sobre la gènesi de la seva col·lecció

Peralada
lletres

Homenatgen Feliu Formosa en ocasió del seu proper 90è aniversari

barcelona
art

Els promotors del fallit Hermitage de Barcelona negocien ara amb Carmen Thyssen

barcelona
FIGUERES

El Festival de Jazz de Figueres torna després de dos anys amb una nova direcció

figueres
música

El FEMJazz! tornarà a tenir la Draga com a escenari principal en la 30a edició

banyoles
Cinema

Cate Blanchett rebrà un Premi Donostia al Festival de Sant Sebastià

Sant Sebastià
ÒPERA

La directora Emma Dante castiga el ‘bullying’ a ‘La cenerentola’ de Rossini

BARCELONA
cinema

Pablo La Parra Pérez, nou director de la Filmoteca de Catalunya

Barcelona

Nou programa d’arts per quan tanqui Can Maristany

SANT CUGAT DEL VALLÈS