Teatre

Crítica

teatre

Un existencialisme que flota ingràvid

convertir els personatges en veus per parlar sobre la raó de l’existència, per filosofar, porta habitualment a un teatre espès, de discurs. La soledat, la mort, la buidor... són referents constants i d’una profunditat immensa.

Pablo Messiez sap girar la tesi com una truita. En el seu debut a Barcelona (només se l’ha vist puntualment, a través de produccions que han passat per festivals com ara el Temporada Alta, tot i ser una veu molt celebrada en la cartellera de Madrid, per exemple), amb un treball que remet a aquests abismes, però des d’un realisme màgic, trenca amb aquesta aridesa. Es manté l’estranyesa, però trama un muntatge doblat, que manté en contínua alerta als actors i al públic. Preciosa simfonia amb tocs vius i segones veus de presències que desplega el treball cap a racons insondables.

Aquesta partitura teatral l’han bastida conjuntament el dramaturg i director amb els membres de la Kompanyia del Lliure. El repte de Messiez era portar els actors a extrems mai transitats per ells. A uns no-personatges que extreguessin dels joves actors una forma que no haguessin descobert dins d’escena. Si ja és suggeridor veure com creixen aquests actors, encara ho és més amb aquest impuls dramatúrgic i que ho facin en conjunt. Perquè la coralitat és un dels mèrits d’aquest grup que va intercanviant els clàssics rols amb facilitat.

La proposta sap creuar dues històries en un mateix espai, crear una trobada en una mena de temps desplaçat. I sense cap codi crossa. És d’una certa estranyesa, similar al Ets aquí? de Javier Daulte (Romea, 2005). Messiez sap navegar molt bé per aquests viaranys d’ambigüitat, sap composar una peça en què ajunta trama i ordit sobreposant històries creuades. I deixant una sensació fresca, tot i la profunditat d’algunes de les seves rèpliques.

El temps que estiguem junts
Dramaturg i director: Pablo Messiez
Intèrprets: Kompanyia Lliure (Joan Amargós, Quim Àvila, Clàudia Benito, Raquel Ferri, Eduardo Lloveras , Andrea Ros, Joan Solé, Júlia Truyol)
Dijous, 22 de febrer, fins a l’11 de març a l’Espai Lliure


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona