Arts escèniques

Autors sense DNI

El Dia del Teatre SGAE convida el públic a veure autoria de casa només pel valor dels drets d’autor

A partir de dimarts, a les quatre de la tarda, es podran adquirir entrades per a algunes de les 17 funcions del Dia del Teatre SGAE. La campanya (que en les tres edicions anteriors es deia Dia de l’Autor SGAE) permet accedir al teatre pagant només un 10% de l’entrada, que és el que correspon als drets d’autor. L’altre 90% el cobreix la Fundació SGAE. En total són 1.557 entrades d’obres que tenen un cost de 0,95 a 1,5 euros. En les anteriors edicions, les entrades s’han venut en molt poques hores. La campanya es du a terme del 14 al 26 de maig. L’únic acord és que siguin socis SGAE, no s’exclou per llengües ni tampoc per disciplines.

Aquesta iniciativa, impulsada pel Consell Territorial de Catalunya de la Fundació SGAE, que va de bracet amb Adetca, va canviant de data espontàniament i permet ensenyar l’autoria contemporània que es programa regularment a les sales. La selecció és sempre nodrida i molt variada. Aquest any, les 11 obres de creació es poden veure en 10 teatres de Barcelona, però també d’Igualada (L’Aurora) i Tarragona (la Trono). Pel que fa a produccions, per primer cop se’n programa una en anglès ( Silence , a l’Almeria). També s’hi inclouen disciplines diferents, des de la màgia ( Voilà de Sergi Buka, al SAT!) fins al familiar ( Pedra a pedra a La Puntual; Els tres porquets , al Regina) o la dansa ( If , a la Villarroel). Pel que fa al teatre, s’alternen el Verbatim ( Mili KK , Els diners, el desig, els drets ) amb d’altres de més dramàtics ( Todas las noches de un día , al Goya) o d’altres d’inclassificables com Calma! de Guillem Albà o reveladorament provocadores ( Les Variacions Bildelberg , a la Trono i La calle del infierno , al Teatre del Raval).

El tall aleatori demostra que hi ha una salut molt notable en l’autoria. Isabel Vidal, presidenta d’Adetca, reconeix que les sales, en general, han de “trobar fórmules per col·locar-los al lloc que els correspon”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic