Cultura

Crítica

teatre

A l’abisme

Des de les calamitats perpetrades en la II Guerra Mundial, Beckett tenia clar que ja no es podia confiar en la societat aparentment culta i desenvolupada. Final de partida beu de la mateixa agror d’Els dies feliços i de Tot esperant Godot. Jordi Bosch i Jordi Boixaderas tornen a uns personatges que ja van interpretar, el 2005, al Lliure. Sergi Belbel ha sabut caminar per l’abisme, trobar un equilibri en el diàleg desesperat i un punt naïf de Hamm i Clov que va d’un humor absurd de clown que perd l’escala contínuament)a un discurs implacable. És una barreja d’alquimista perquè carregar la ironia desmereixeria la fosca desesperació i abocar tota la bilis sense donar aire aclapararia.

L’espai és una mena de refugi, una ratera en què pretenen sobreviure. Miren per la finestra i confien que la violència desaparegui. Ells no han provocat res. Només esperen, passivament. Una espera frustrant i que ennuega.

Hamm ho detesta tot. Les seves manies s’han convertit en obsessions que esgoten tothom. I, per això, Clov decideix marxar. Les rates, es cacin o no, sempre acaben morint. Terrible evidència. Tot és fosc; res no convida a l’esperança. I, potser per això, Clov es vesteix i pretén marxar. Potser sonarà el despertador. Potser ja no cal que ho faci mai més. La percepció del públic és que només hi pot haver una vida vàlida des de l’empatia amb l’altre. L’apatia trasllada tothom a la buidor d’aquests personatges beckettians trencats, aïllats de tot.

Final de partida
Autoria: Samuel Beckett
Direcció: Sergi Belbel
Intèrprets: Jordi Boixaderas, Jordi Bosch, Jordi Banacolocha, Margarida Minguillón
Dimarts, 15 de març (fins al 24 d’abril) al Teatre Romea
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La vida dels Claret i molt més

Barcelona

Biblioteques sobiranes

GIRONA
Música

La soprano sud-coreana Yewon Han guanya el premi Tenor Viñas

Barcelona

Comença l’Any Domènech i Montaner

barcelona

‘Enderrock’ celebra 30 anys de la revista i 25 dels premis

girona
LITERATURA

Andreu Claret guanya el Llull amb ‘París érem nosaltres’

Barcelona

Barcelona aprova una Declaració per acollir la seu de la Fundació Jordi Savall

BARCELONA
Música

Treuen a concurs el festival del Palau de Pedralbes

Barcelona

Signatures per a un MAE ‘físic’

BARCELONA