cultura

Crítica

música

Sense itinerari

Hi ha música que no es deixa enxampar per les etiquetes. Per això resultaria agosarat dir que dissabte vam assistir a un concert de jazz. En realitat, què més fa com diguem a la cosa, si la cosa en qüestió és un prodigi, una autèntica meravella. En escena, tres músics asseguts: a la nostra esquerra, Eivind Aarset manipulant la guitarra elèctrica amb pedals i electrònica variada; al mig, Marilyn Mazur, en certa manera l'estrella de la nit, literalment envoltada d'instruments de percussió, i a la dreta, Nils Petter Molvær amb la seva trompeta, ocupant el seu propi espai sonor, equidistant de l'expansió de Miles Davis i la introspecció de Chet Baker.

La nit es presentava com un d'aquells viatges que, quan comença, un no té ni idea ni quan acabarà ni on anirem a parar, pilotats per una percussionista danesa de currículum impressionant i dos músics noruecs de solvència contrastada. Va haver-hi distorsió propera al noise-rock, sobretot per cortesia del guitarrista, i paisatges sonors que evocaven llegendàries escenes africanes, especialment quan Mazur deixava la bateria per tocar la marimba i entonava suaument breus cants primaris amb una veu que semblava emergir de les profunditats de la selva. Impossible saber quin tant per cent d'improvisació hi havia en els llargs temes construïts pel trio, que anava de la tempesta a la calma gairebé sense transició, amb la voluntat de descobrir nous territoris, però sobretot de crear bellesa.

Marilyn Mazur, Nils Petter Molvær i Eivind Aarset
Auditori de Girona, 12 de febrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cultura

Mor Albert S. Ruddy, productor d’‘El Padrí’

ARTS EN VIU

El TNC aposta per la Sala Gran amb el musical ‘Ànima’, amb 24 intèrprets

BARCELONA
Cultura

Més de 5.500 fòssils de la col·lecció d’un metge del Pallars al museu de la Conca de Dellà

Isona

El Teatre Municipal acomiada la temporada

GIRONA

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona