Economia

Moventia es posiciona per al Bicing barceloní

La companyia santcugatenca acaba d'obtenir la concessió del ‘bike sharing' de París

El grup, que també opera el d'Hèlsinki, vol optar al concurs de la capital catalana

Els últims assoliments del grup català Moventia li han anotat un punt extra en la cursa per aconseguir la concessió del Bicing de Barcelona, gestionat des que es va posar en marxa pel grup Clear Channel i sobre el qual fa poques setmanes que l'Ajuntament de la Ciutat Comtal va anunciar que tornaria a treure a concurs a fi d'ampliar i millorar el servei.

I és que Moventia, que entre altres activitats de mobilitat ja opera el Tramvia Metropolità del Baix Llobregat i del Besòs i l'Aerobús que va a l'aeroport del Prat, forma part del consorci que s'ha adjudicat el desenvolupament i la gestió de Vélib, el parc de bicicletes públiques de París, durant els pròxims quinze anys.

Sílvia Martí, secretària del consell i responsable d'estratègia i comunicació de Moventia, va confirmar ahir a aquest diari que el Bicing barceloní és ara un dels objectius del grup, tot i que el concurs està només en fase inicial. “Presentarem l'oferta a principi de setembre”, va anunciar Martí, que va assenyalar que el grup es mira el projecte “amb il·lusió”, ja que es tracta d'un àmbit en què Moventia vol créixer, “pel compromís amb la sostenibilitat que mantenim des de l'empresa” i “per la voluntat de continuar posant l'accent en aquesta línia de mobilitat”. Martí creu que un bon trumfo per al Bicing serà l'experiència que acumulen, ja que també gestionen Smoove, el bicing d'Hèlsinki, amb 1.500 bicicletes.

De moment, a París, el consorci amb què participa s'anomena Smoovengo i aplega també tres companyies locals –Indigo, Smoove i Mobivia–, totes especialitzades en diferents àmbits de la mobilitat. El projecte de bike sharing parisenc tindrà un pressupost de 600 milions d'euros per dur a terme la gestió, que s'engegarà a principi de l'any que ve.

Es dona la circumstància que l'autoritat del servei públic de préstec de bicicletes a París, un consorci format per Autolib i Vélib Métropole, va fer pública la concessió a mitjan abril, però no s'ha confirmat fins aquesta setmana perquè calia esperar la decisió del tribunal administratiu competent, després que l'anterior concessionària, JC Decaux, que gestionava la concessió feia deu anys, hi va presentar un recurs, que ha estat desestimat.

Novetats valorades

La proposta de Smoovengo ha estat valorada, segons fonts del grup, pel fet de ser “competitiva, eficaç i àgil”. Es basa en un parc de bicicletes capdavanteres en tecnologia, amb un disseny que les fa més resistents i lleugeres i que inclou un 30% de models elèctrics, una novetat que vol introduir també el consistori barceloní. En total, el servei de París disposarà de 23.000 bicicletes i 1.800 estacions. També s'hi afegeix un sistema més segur per evitar robatoris i permet que els usuaris puguin retornar l'aparell encara que l'estació de destí estigui plena.

Fundada el 1923, Moventia és una empresa familiar que factura uns 500 milions d'euros anuals.

LA XIFRA

30
per cent
de les bicicletes de París seran elèctriques, un format que es vol incorporar també a Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]