La Borsa
Més valors
Economia

La “joventut” de Nissan sent Bosuga

Els terrenys on hi ha ara la planta de Nissan els van comprar a finals dels anys cinquanta tres socis catalans, Bonet, Sunyer i Garriga, per instal·lar-hi la Bosuga

S’hi feien cabines de camions com el Pegaso Comet

Va treballar a l’empresa durant 47 anys, entre el 1961 i el 2008, primer com a delineant, més tard reconvertit en projectista de matrius, i prejubilat com a cap d’enginyeria de producció d’estampació. Així doncs, va passar per Bosuga, Motor Ibérica i Nissan Motor Ibérica, i ara veu com el final de Nissan és gairebé inevitable. Francisco Soriano explica que va entrar a treballar a la Bosuga –empresa de planxisteria que va rebre el nom dels socis fundadors: Bonet, Sunyer i Garriga– l’any 1961. En aquella època era una empresa auxiliar del motor que treballava per a la Pegaso. S’hi feien peces de planxisteria per a les cabines dels camions de la marca Hispano Suiza, Enasa i Pegaso, entre ells el Pegaso Comet. També per a Motor Ibérica i els seus camions de la marca Ebro. D’aquella època, Soriano explica que la producció era totalment artesanal. “Els components es feien a mà, calia molts homes treballant. Per fer la porta d’un camió es necessitaven entre tres i quatre persones que coneguessin bé l’ofici de planxista”, relata. En aquella època, Bosuga donava feina a uns 400 treballadors. Encara no es fabricaven les cabines senceres, només alguns components.

L’any 1965, quan Motor Ibérica es desvincula de Ford, acaba comprant Bosuga, i un dels fundadors, Jaume Bonet, marxa per fundar una altra gran companyia: Estampacions Sabadell. Llavors la companyia ja ocupa vora 800 persones i amb l’entrada de Nissan Motors Company l’any 1979 les plantes catalanes agafen embranzida. “Amb Nissan es va fer una millora tecnològica espectacular. De planxisteria va passar a ser una fàbrica d’estampació mecanitzada que ja no necessitava tanta mà d’obra”, explica. Però aquesta no va ser la seva perdició. “El problema va arribar amb l’entrada de Renault al grup Nissan i l’interès per salvar les plantes de la marca”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

50.000 milions per reactivar l’economia

Barcelona

Girona ofereix 40 visites gratuïtes aquest estiu

GIRONA

Els ODS creixen en l’estratègia empresarial

barcelona

Productes no venuts, al Banc dels Aliments

GIRONA

Una gironina, al capdavant de la Fefic

Girona
L’atur torna a créixer al juny, ara en 1.870 persones

L’atur torna a créixer al juny, ara en 1.870 persones

Barcelona
Economia

Foment demana que s’acceleri la licitació d’obra pública

Economia

Mor als 74 anys Rafael Español, qui va ser president de La Seda

Cooperatives, entre la ideologia i el pragmatisme

barcelona