Motor
El tot camí català
L'Audi ‘made in Martorell' ja roda
El primer Q3 surt de la fàbrica de Seat
Es produiran 100.000 unitats anuals d'aquest model, que ha creat 700 llocs de treball nous
Ha estat una gestació llarga, amb algunes complicacions, però el part ha estat un èxit. Més de dos anys després que Volkswagen (VW) decidís que la fàbrica de Seat seria la que produís l'Audi Q3, ahir el primer model va sortir de la planta i va fer els primers quilòmetres. Net, platejat, brillant. És la joia de la corona de Martorell –tot i que no és de la marca de casa–, perquè gràcies a aquest vehicle tot camí es crearan 700 nous llocs de treball a la planta –alguns ja s'han incorporat i els últims ho faran al setembre– i s'hi han assegurat 800 més. Això sense comptar l'ocupació indirecta de proveïdors i empreses auxiliars. La fàbrica catalana produirà 100.000 unitats anuals de l'Audi made in Martorell amb tres torns de treball. El Q3 és el més petit de la gamma de tot camins de la marca alemanya, que completen el Q5 i el Q7, i té un preu base de 29.900 euros.
El vicepresident de producció de Seat, Wolfram Thomas, va dir que el nou model “és un exemple de la confiança del grup en Seat i de l'excel·lent preparació de tots els professionals” de la marca. Thomas és un dels pares de la criatura, però els pares biològics són els treballadors de Seat, que van haver de fer sacrificis perquè VW els premiés amb el Q3, i també després, mentre l'esperaven. En un referèndum que va partir en dos el comitè d'empresa, van acceptar un any de congelació salarial i un altre de moderació a canvi del nou model. Mentre no arribava, ningú s'ha salvat dels nombrosos expedients de suspensió que ha presentat. A més, Seat ha perdut uns 2.500 llocs de treball en els últims quatre anys.