Economia

Bon Preu ultima converses per quedar-se Caprabo

La distribuïdora osonenca negocia amb Eroski, que es vol desfer de la cadena

El preu és el cavall de batalla de l’operació, que aportarà fons al grup basc i quota de mercat al de Joan Font

Caprabo està en venda i el comprador podria ser Bon Preu. L’operació va tenir els preliminars a principi d’aquest any i probablement es tancarà abans del 31 de desembre. Eroski, la propietària de la cadena, ha mantingut converses amb diverses companyies de la gran distribució, entre les quals hi ha referents del sector com Carrefour, Condis, Lidl o Consum. Finalment, segons fonts pròximes a l’operació, sembla que només haurien passat el cribratge dues candidates: una de catalana, Bon Preu, i una de forana, un fons d’inversió estranger.

Totes dues estan estudiant les xifres de Caprabo abans de fer una oferta en ferm que satisfaci les aspiracions d’Eroski, que compta a obtenir almenys uns 700 milions en l’operació. Aquesta quantitat no arriba ni a la meitat dels 1.600 milions que va pagar en dues tongades per quedar-se la distribuïdora catalana el 2007, en pugna amb Carrefour. D’aquesta manera, a l’empresa basca, que també està collada per un deute important, li interessa maximitzar el preu per compensar la clatellada de pèrdues que quedarà reflectida en el seu compte de resultats.

Segons algunes valoracions d’experts, el valor actual de Caprabo no supera els 500 milions, sobretot tenint en compte que qui s’acabi enduent la cadena haurà de fer inversions en molts establiments, i en cas que la guanyadora sigui Bon Preu, revisar la xarxa de punts de venda per evitar duplicitats amb la seva pròpia marca.

Tot i que les negociacions semblen avançades, des de Bon Preu es mostren prudents a l’hora de valorar-ne l’estat. Fonts del grup amb seu a les Masies de Voltregà van declarar discretament a aquest diari que estan “oberts” i “pendents” davant de qualsevol oportunitat que ofereixi el mercat, i que valoren constantment “tot allò” que els beneficiï com a grup. Les mateixes fonts van concloure, enigmàticament: “Totes les operacions a les quals ens comprometem han de ser assumibles com a empresa i garantir la fiabilitat del pla econòmic i financer.” Tot plegat revela que ara mateix a Bon Preu, que factura més de 1.500 milions, es miren els números amb lupa. Segons ha avançat Via Empresa aquesta mateixa setmana Joan Font, propietari de Bon Preu, està negociant personalment amb Eroski per consumar l’absorció dels 325 supermercats de Caprabo, que permetrien al grup osonenc esgarrapar quota de mercat per estalonar Mercadona, líder actual del sector a Catalunya.

Diversificant-se amb l’electricitat

Bon Preu ha decidit fer un pas endavant per diversificar la seva activitat i, en una entrevista a l’ACN, ahir va anunciar que entrarà al mercat de l’electricitat com a comercialitzadora d’energia 100% verda. “La raó de ser de Bon Preu és donar resposta a les necessitats quotidianes de la població: l’alimentació és quotidiana, la gasolina és quotidiana i l’electricitat també ho és”, assegurava Anna Font, directora comercial de l’empresa. Des del grup creuen que poden fer-se un lloc al mercat com a “companyia més petita, àgil i transparent”, en contraposició a les empreses “grans, opaques i allunyades del client”. El 5 d’octubre arrencarà la campanya promocional de BonpreuEsclat Energia, que serà comercialitzadora, però que en cap cas produirà energia. “No tenim cap central elèctrica que produeixi energia, nosaltres venim del món del comerç i, per tant, el que fem és comercialitzar i portar l’electricitat a les llars o empreses”, va especificar Font.

Tota l’energia que comercialitzarà Bon Preu estarà certificada per donar garantia al client i podrà ser hidràulica, eòlica o solar. Tot i que podrien vendre energia a tot l’Estat, d’entrada se centraran en el mercat català.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]