Motor

Artur Mas adoba el terreny

Fórmula 1. El president de la Generalitat assegura que Catalunya pot organitzar el gran premi cada any, però que no posarà obstacles a l'alternança si València “s'hi veu capaç”

“La pilota és a la teulada de València”, va asseverar ahir el president de la Generalitat, Artur Mas, en relació amb la possible rotació del Gran Premi d'Espanya de F-1 entre el Circuit de Catalunya i el traçat urbà dibuixat al port de la ciutat del Túria.

Després de la seva participació en l'acte de presentació del Gran Premi de F-1 d'enguany, que es va fer al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, Mas va assegurar que Catalunya “pot organitzar la cursa cada any”, però que si es concreta que València “ho pot fer i vol fer-ho, nosaltres no hi tenim cap inconvenient”.

El president va assegurar que el Circuit de Catalunya havia assolit la sostenibilitat econòmica que li ha permès donar garanties de poder fer el gran premi cada any, satisfent així l'exigència del promotor del campionat, Bernie Ecclestone. Això s'ha aconseguit gràcies “a la taxa turística i a l'acord amb l'Ajuntament de Barcelona”. “I, a més, tenim el contracte”, va reblar Mas.

El Circuit de Catalunya, en efecte, té contracte en vigor amb la F-1 fins al 2016 inclòs. No obstant això, Catalunya està disposada a renunciar a l'exclusiva de la F-1 a l'Estat si València ho demana. “Si València s'hi veu capaç, hi haurà alternança”, va avançar el president.

Aparent contradicció

En el seu parlament oficial, Mas va insistir que “s'ha d'estar al costat d'esdeveniments com aquest, pel moviment econòmic que generen”, i que una de les coses que es poden fer per aturar les “impactants” xifres de l'atur és “donar continuïtat i suport a esdeveniments de tot tipus que tinguin capacitat d'atracció”. Un d'ells, és clar, és el Gran Premi de F-1, que té un impacte econòmic valorat en més de 120 milions d'euros.

El president va voler treure importància a l'aparent contradicció entre l'interès nacional de tenir una cursa de F-1 i la disponibilitat a pactar l'alternança amb València.

“Seguiríem tenint un gran premi”, va indicar Mas, tot afegint que fent-lo coincidir amb el Saló de l'Automòbil (que se celebra els anys senars), Barcelona es convertiria en la capital del motor cada dos anys (repetint la situació que ja es dóna enguany).

En qualsevol cas, la decisió final sobre tot plegat no es pot endarrerir gaire, perquè el Circuit de Catalunya necessita saber si l'endemà del gran premi d'enguany ha de començar a treballar de cara a l'any vinent o no.

“Durant aquests dies hi haurà novetats”, va revelar Mas. Presumiblement, doncs, les negociacions amb Ecclestone han de rubricar una de les dues alternatives possibles: o es dóna llum verd a l'alternança, o el Circuit de Catalunya allarga el seu contracte. València ha de moure fitxa..., si vol i pot.

MÀ OBERTA

“No hi ha guerra amb València; ens interessa col·laborar amb ells”

La promoció a l'estranger rellança les vendes del Circuit

EL9

El Gran Premi del Circuit de Catalunya –que s'ha de disputar el proper 12 de maig– superarà la barrera dels 100.000 espectadors si es manté el ritme de venda d'entrades, que a hores d'ara és superior d'un 30% a la xifra de l'any passat, segons va confirmar el president del consorci del Circuit de Catalunya, Vicenç Aguilera. El 2012, el dia de la cursa, diumenge, hi va haver 81.600 espectadors. Aquesta dada positiva, però, té una doble lectura, perquè l'increment es deu en gran mesura a l'èxit de la promoció que el Circuit de Catalunya ha fet a l'estranger. De fet, l'any passat ja es va invertir la tendència, i d'una proporció de dos terços de públic del país i un terç d'estrangers, es va passar a un terç de casa i dos terços de fora. Aquest any, doncs, la proporció d'espectadors estrangers podria superar el 75%. A causa d'això, Aguilera va assenyalar que “ara cal un esforç perquè responguin els de casa”. D'al·licients, no en faltaran, va subratllar el directiu, perquè en el vessant esportiu, la F-1 està vivint un moment “extraordinari”, amb “set pilots que poden guanyar”. A més, a Montmeló hi haurà curses de GP2 i GP3 (que comença a Catalunya, amb la participació del pilot del RACC Carlos Sainz fill), i dins de la Porsche Supercup hi correrà Sébastien Loeb, el nou vegades campió del món de ral·lis, ara centrat en els circuits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.