Serveis

maresme

Mataró “perd” 35.000 euros cada mes en el servei de bus

El govern de CiU vol reduir costos i aplicar les noves mesures a partir del mes de maig

Els usuaris del transport el puntuen amb un notable i el 2011 el van utilitzar 4,8 milions de viatgers

El govern de CiU, en minoria a l'Ajuntament de Mataró, vol aplicar el mes de maig les mesures de reducció de costos del servei de Mataró Bus. En l'últim ple, la regidora de Via Pública, Núria Calpe, va insistir a recordar a la resta de grups municipals que “cada mes que passa amb la situació actual del servei es perden 35.000 euros”. Calpe, a més, va emfatitzar que durant el 2011 la quantitat de pèrdues havia arribat als 255.000 euros “i en els últims tres anys ja suma 1,3 milions”. La regidora va explicar que traslladaran avui a la comissió de mobilitat “els diversos escenaris” que es plantegen per eliminar o, com a mínim, reduir les pèrdues, i va assenyalar que en la reformulació del servei també es preveu, entre altres coses, la revisió dels criteris d'aplicació del carnet blau o dels recorreguts i les línies actuals. En aquest sentit, des de les files del PSC i de la CUP, es va demanar que les possibles retallades “no suposin acomiadaments a la plantilla”. El regidor socialista Francesc Melero va retreure al govern que es volguessin aplicar les noves mesures el mes de maig i va recordar que el Mataró Bus és un dels serveis de la ciutat “més valorats”.

Precisament en ple debat sobre el transport públic mataroní s'han sabut les dades de satisfacció del servei corresponents al 2011. Els usuaris del Mataró Bus el puntuen en general amb un 7,79 sobre 10 i els aspectes més valorats han estat la seguretat percebuda durant el viatge (8,03), seguida del tracte del personal (7,91) i la informació dels recorreguts (7,86) i dels horaris (7,80). L'enquesta, realitzada a 800 usuaris, denota que el transport s'utilitza majoritàriament per anar a treballar, durant els dies feiners i més de la meitat de la gent que l'utilitza són dones. L'any passat en van fer ús 4.789.808 milions de viatgers, un 0,46% menys que durant el 2010.

LA XIFRA

1,3
milions
de dèficit ha acumulat el servei de Mataró Bus en els últims tres anys, segons el govern municipal.

Menys servei d'atenció telefònica

La situació financera de l'Ajuntament de Mataró, agreujada per la impossibilitat d'endeutament del consistori, provoca que setmanalment s'anunciïn noves aplicacions d'estalvi a determinats serveis. Entre els últims que s'han donat a conèixer, hi ha la reducció de l'atenció ciutadana al 010, del telèfon del civisme, del telèfon de la gent gran i de la centraleta de l'Ajuntament. L'horari serà de les vuit del matí a les set del vespre i durant el mes d'agost s'intensificarà de les vuit del matí a les tres de la tarda. La nova orientació permetrà, segons el consistori, un estalvi de 78.015 euros i a les hores que no funcioni el servei les trucades es derivaran a un contestador automàtic. Per a urgències seguirà actiu les 24 hores el 092 de la policia local. D'altra banda, també canvia la recollida d'andròmines, que ja no es farà a domicili, sinó que s'hauran de deixar al portal prèvia trucada. Es vol passar de gastar 367.000 euros anuals a només 130.000.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.