Societat

meteorologia

Un llamp deixa a Blanes 800 abonats sense llum

Els bombers reben quatre avisos relacionats amb el fort temporal

El fort temporal que va afectar ahir Blanes va deixar prop de 800 abonats sense llum, va provocar la caiguda d'un arbre i els bombers van haver de fer alguna sortida.

Cap a les quatre de la tarda un llamp va afectar un transformador situat al carrer Montblanc del barri de Mas Florit i va deixar sense llum 777 abonats d'aquesta zona. Endesa va anar retornant l'electricitat a les llars afectades i després d'una hora de la incidència ja només hi havia la meitat d'afectats. Aquesta afectació va motivar diverses trucades de veïns a la policia local. Fonts d'Endesa, en declaracions a l'agència ACN, van restar importància a la incidència elèctrica i la van atribuir a un mecanisme de la mateixa instal·lació, que s'activa de manera automàtica per motius de seguretat. Passat el fenomen, van afegir, es reconnecta per si sol.

El temporal també va provocar la caiguda d'un arbre al carrer ses Falques. Dues dotacions hi van treballar durant tres quarts d'hora per partir-lo i reduir els problemes que pogués crear a la carretera i la vorera. La caiguda no va provocar cap tipus de danys personal, segons fonts dels bombers.

A part d'aquest fet, els bombers van rebre tres avisos més ahir a la tarda a Blanes relacionats amb el temporal. Un va ser per una clavaguera obturada al carrer Espronceda. En els altres dos avisos no va hi van haver d'actuar; en el primer, perquè la inundació era tan menor que no hi van poder fer res, i en el segon, el veí mateix va avisar que no feia falta que hi anessin perquè el nivell de l'aigua ja baixava.

LES XIFRES

777
abonats
d'Endesa a Blanes van estar unes hores sense llum per un llamp que va afectar un transformador.
4
avisos
van rebre ahir els bombers per incidències a Blanes relacionades amb el temporal.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.