Obres d'estiu que arriben tard

El Ministeri de Foment aborda aquests dies un tram molt important de les obres de substitució de l'arcaica catenària que dóna servei als trens de rodalies entre Arc del Triomf, plaça Catalunya i l'estació de Sants de Barcelona. L'obra és d'una envergadura tal que afecta gairebé totes les línies de rodalies de Barcelona i, a més, coincideix en el temps amb diferents actuacions a la xarxa de metro de la capital catalana. Òbviament, coincideix en el temps perquè les diferents administracions intenten que obres com aquestes –que, en aquest cas, es calcula que poden afectar 100.000 usuaris cada dia– es facin a l'agost. I aquesta és una bona decisió ja que si els talls han generat malestar ja que obliguen els usuaris a fer múltiples transbordaments, fora de l'estiu simplement haurien convertit el transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona en un caos. La substitució de la catenària és una obra absolutament necessària per posar fi al desgavell que ha acompanyat la xarxa de rodalies en els darrers anys. Ara, si l'Estat hagués fet els deures i, per tant, els manteniments necessaris a la xarxa al llarg dels anys, ara no s'hauria de fer tot de cop i les afectacions serien menors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.