Opinió

De reüll

Guerra

L’economia de plataforma s’expandeix al preu de fortes resistències

No sé com acabarà la guerra entre el taxi i els VTC, però em fa l’efecte que la cosa va per llarg. Si una conclusió es pot treure d’aquest conflicte és que això que en diuen l’economia de plataforma seguirà expandint-se al preu de fortes resistències dels operadors tradicionals. Aquest model de negoci digital que es basa en la contractació de serveis directament al proveïdor a través d’una aplicació de mòbil amenaça el futur dels professionals que els prestaven fins ara, ja siguin taxistes, hotelers, empleats de banca...

Els experts parlen, fins i tot, d’uberització de l’economia, un fenomen que preocupa (prou que ho hem vist aquests dies a Barcelona!) perquè altera les regles del joc del mercat laboral.

És cert, doncs, que cal regular la nova realitat que s’ha creat en el sector del transport amb conductor amb el desembarcament de multinacionals com ara Uber o Cabify. Sobretot intervenint en el pla fiscal i laboral, per evitar la competència deslleial. També és cert, però, que atrinxerar-se per preservar el monopoli del servei sembla una causa abocada al fracàs. La sortida més raonable implicaria trobar una manera que les dues ofertes puguin cohabitar en igualtat de condicions. Com ho han fet les altres grans ciutats del món per resoldre aquest conflicte, que és global? Ens convé saber-ho, perquè temo que, després de la del taxi, en vindran més, de guerres sectorials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia