Política

M. JOSÉ SALVADOR

CONSELLERA D'OBRES PÚBLIQUES, HABITATGE I VERTEBRACIÓ DEL TERRITORI DEL GOVERN VALENCIÀ

“Foment ha assumit el corredor a martellades”

Exigeix al ministeri explicacions pel possible desviament de fons de la infraestructura per a obres a Madrid

Subratlla la recuperació de la complicitat dels governs valencià i català en aquest front comú

Diu que el govern espanyol pren decisions que recorden la divisió dels territoris amb esquadra i cartabó

Habitatge
Nascuda a la Vall d'Uixó el 28 d'agost del 1974, aquesta advocada, professora i militant del PSPV-PSOE, té clar que l'altre pilar fonamental de la seua gestió és l'ús social de l'habitatge. De fet, és una de les lleis que més satisfacció li ha aportat en aquests dos anys que fa que dirigeix la macroconselleria. En aquest àmbit, Salvador reconeix que Catalunya va al davant i explica que hi ha trobades de treball amb el departament català per compartir experiències.
És incomprensible que tardem més que fa vint anys per anar a Barcelona

Des del primer dia que va accedir a la conselleria, M. José Salvador es va marcar com a objectiu conscienciar la societat valenciana sobre la necessitat de tindre una infraestructura com la del corredor mediterrani i que aquest fóra una prioritat en l'agenda del govern espanyol.

Creu que han aconseguit l'objectiu?
Crec que hem fet visible la situació de maltractament que patim els valencians pel que fa a la manca d'inversions, l'incompliment dels pressupostos i en matèria d'infraestructures i que no és coherent ni amb el que representem des del punt de vista del PIB ni de la població. El nou govern de Ximo Puig ha canviat el relat, ja que prioritzem els interessos dels valencians i no adoptem una actitud de submissió sinó de reivindicació. No volem ser més, però tampoc menys que altres autonomies.
Si hi ha una infraestructura paradigmàtica d'aquesta nova actitud de reivindicació, aquesta és el corredor mediterrani.
El corredor ha aconseguit el que en política és tan difícil: el consens de tota la societat. La gent ja és conscient de l'important que és no només per a l'economia sinó en tots els àmbits. Pensem en tot el moviment empresarial i cívic que s'està produint en els últims mesos i que, en definitiva, estan acompanyant el govern valencià.
Aquesta mateixa setmana hem vist una trobada d'empresaris valencians i catalans a Tarragona pel corredor, una cita impensable fa uns anys...
Sí. Sembla clar que la unió fa la força. Hui més que mai estem en temps d'enderrocar murs, hi ha d'haver diàleg. Ni la gent, ni els drets, ni les infraestructures entenen de fronteres, per més que el PP valencià diga que per a què volem un corredor mediterrani si Catalunya es va a independitzar. Els trens també creuen països.
Sembla que hi ha una gran sintonia entre el seu equip i el del conseller català Josep Rull?
Efectivament. Compartim un full de ruta comú i molts plantejaments. Igual que els presidents Puig i Puigdemont en aquesta matèria. La trobada a València, envoltats dels representants dels empresaris i les societats civils valenciana i catalana, només pot qualificar-se d'històrica.
Malgrat la voluntat expressada pel ministre Íñigo Gómez de la Serna de més diàleg, la figura del coordinador del corredor no s'ha negociat.
S'ha perdut una oportunitat magnífica de demostrar-ho. Creiem que és una figura cabdal per llevar-li l'etiqueta de “partidista” que té penjada la infraestructura. Els informes de l'AIREF demostren que el creixement el lideren les autonomies de l'arc mediterrani. Per tant, invertir ací beneficia l'economia espanyola i europea.
El ministre de Justícia va dir la setmana passada a València que s'havia exagerat la importància estratègica del corredor.
Lamente profundament les desafortunades declaracions del ministre Rafael Catalá. Evidencien el gran desconeixement d'aquesta infraestructura i del que suposa i són una temeritat, atès que ho va dir qui va ser secretari d'Infraestructures de Foment i qui va assumir les competències durant una etapa. Queda clar que el govern d'Espanya no pensa en la necessitat en infraestructures dels valencians.
Sembla que no sols són pensaments. El seu secretari autonòmic ha denunciat que es desvien fons del corredor per a pagar un túnel entre Atocha i Chamartín.
Només cal analitzar les inversions anunciades pel ministre per a Chamartín, incloses en les línies del corredor, per a comprovar la veracitat de la denúncia feta per Josep Vicent Boira. Ens hauran d'explicar per què eixos diners del corredor van a Madrid, quan al nostre entendre, i jo no sóc una experta en geografia, la infraestructura de què parlem és la que va per l'arc mediterrani i, aquest no passa per la capital d'Espanya.
Per tant, té poca confiança en un canvi de prioritats.
Malauradament, és una decisió que posa blanc sobre negre en les prioritats del govern d'Espanya i la falta de convicció per aquesta infraestructura que sembla que l'ha hagut d'assumir a martellades. Jo espere que acaben assumint-la per convicció; només han de mirar les xifres, on es creen els espais dinàmics de creixement de població i econòmic.
A més, València i Barcelona encara no estan connectades per l'alta velocitat.
És incomprensible que tardem més que fa vint anys d'anar a Barcelona, atès el flux econòmic i social que hi ha entre ambdós territoris en ple segle XXI. El govern espanyol pren decisions que recorden el colonialisme, quan amb una esquadra i un cartabó es dividien els territoris sense tindre en compte la gent ni els seus interessos.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La setmana de la DUI i l’article 155

A Espanya, dissabte, reunió del consell de ministres i divendres vinent, dia 27, sessió maratoniana del senat

A Catalunya, aquest dilluns al matí es reuneix la Junta de Portaveus del Parlament i dimecres, dia 25, podria fer-se el ple que declari la independència

barcelona
 
via europa a el punt avui tv

La mediació europea, una sortida realista al conflicte català?

 
Setge al procés sobiranista

La Guardia Civil torna al CTTI

lleida
 
Setge al procés sobiranista

La jutge fa investigar els mòbils de Trapero, Sànchez i Cuixart

madrid
 
Setge al procés sobiranista

Alícia Romero: “Els socialistes catalans no volen el 155”

barcelona
 
Setge al procés sobiranista

Rajoy afirma a Brussel·les que no hi haurà cap límit temporal pel 155

brussel·les
 
Setge al procés sobiranista

“El 155 busca restaurar la legalitat i assegurar la neutralitat institucional”

Madrid
 
Setge al procés sobiranista

El director d'El Punt Avui citat a declarar per la Guàrdia Civil

Barcelona
 
Setge al procés sobiranista

“L’estructura funcionarial ha de fer impossible aplicar el 155”

barcelona