Política

Conflicte bèl·lic a l’est d’Europa

Rússia bloqueja a l’ONU una resolució de condemna dels referèndums a Ucraïna

Moscou ha utilitzat el seu dret de veto al Consell de Seguretat

Washington portarà una proposta similar a l’Assemblea General

La Federació Russa ha vetat aquest divendres al Consell de Seguretat de l’ONU una resolució que buscava condemnar els referèndums “il·legals” d’annexió organitzats per les autoritats prorrusses a quatre regions ocupades ucraïneses. El text reclamava a Moscou la retirada immediata de les seves tropes del país veí.

El “no” rus ha estat l’únic vot en contra que ha rebut el text proposat pels Estats Units i Albània, que ha obtingut deu suports i quatre abstencions (Xina, Índia, Brasil i Gabon).

Washington ha avançat que, davant el previsible veto rus, té intenció de portar una proposta similar a l’Assemblea General de Nacions Unides, on cap estat pot bloquejar en solitari una decisió, però les resolucions de la qual tenen menys pes.

L’objectiu, segons l’ambaixadora dels EUA a l’ONU, Linda Thomas-Greenfield, és enviar a Moscou un “missatge inequívoc” que “el món està encara del costat de la defensa de la sobirania i de la protecció de la integritat territorial”.

Thomas-Greenfield, en demanar el vot favorable per a la seva proposta, ha recordat que el Consell de Seguretat es va crear precisament per actuar davant qüestions com aquesta i que havia de respondre als “actes il·legals de Rússia per annexionar-se territori ucraïnès”.

“Nacions Unides es va construir sobre la idea que mai més es permetria que un país prengués per la força el territori d’un altre”, ha subratllat la diplomàtica nord-americana. Segons ella, els resultats d’aquests “referèndums fraudulents estaven predeterminats des de Moscou i tothom ho sap”. El president rus, Vladímir Putin, ha consumat avui l’annexió amb la signatura dels decrets d’adhesió dels quatre territoris ucraïnesos.

L’ambaixador rus a l’ONU, Vasili Nebenzia, ha qualificat la resolució com una “acció hostil per part d’Occident” i com una “provocació”. “Creuen seriosament que Rússia pot considerar i dona suport a aquest esborrany? I si no ho creuen, llavors és que ens estan empenyent de forma intencionada a utilitzar el veto per després posar-se lírics sobre el fet que Rússia abusa d’aquest dret”, ha apuntat Nebenzia.

El representant de Moscou ha defensat la legalitat de les consultes dutes a terme a Donetsk, Luhansk, Kherson i Zaporíjia i ha insistit que els qui van votar van mostrar un suport aclaparador a l’annexió a Rússia.

L’ambaixador rus ha carregat contra el secretari general de l’ONU, António Guterres, que ahir havia rebutjat de manera rotunda els referèndums i els plans russos d’annexionar-se aquests territoris.

“Qualsevol decisió de procedir amb l’annexió de les regions ucraïneses de Donetsk, Lugansk, Kherson i Zaporíjia no tindrà valor legal i mereix ser condemnada”, va advertir Guterres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

política

Junts i ERC, al govern del Consell Comarcal de la Selva

santa coloma de farners
política

Junts i ERC arriben a un acord per governar conjuntament a Riudellots

riudellots de la selva

Torra veu en el relleu de Borràs un “acatament i submissió als mandats de la repressió espanyola”

barcelona

El govern espanyol arriba a un preacord amb els sindicats per l’estatut del becari

BARCELONA
Estat espanyol

El Suprem condemna Montero a indemnitzar un home al qual va qualificar de maltractador

Barcelona

Pacte entre Esquerra i Junts a Fontcoberta

FONTCOBERTA

Els Mossos tanquen una problemàtica associació cannàbica de Cornellà i en detenen el president

BARCELONA
política

Acord entre Gent de Quart i PSC per governar plegats

quart

Montserrat Estruch, nova cap de la regió policial de Barcelona i Marta Fernàndez liderarà Seguretat Ciutadana

BARCELONA