Política

La variant de Sagàs començarà a construir-se a la tardor

Serà “estratègica” per a la Catalunya Central

La Generalitat licitarà el mes que ve les obres de la variant de Sagàs, que culmina l’Eix del Lluçanès, la carretera C-62, que connecta les comarques d’Osona i el Berguedà i, per tant, l’Eix del Llobregat amb l’Eix Transversal. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dissabte des de Sagàs (Berguedà), que les obres d’aquesta “infraestructura estratègica per la Catalunya Central” començaran a la tardor, s’allargaran quinze mesos i comptaran amb una inversió prevista de vuit milions d’euros. Aragonès ha destacat que connectarà el territori de forma més “ràpida i segura i que es minimitzarà l’impacte sobre l’entorn”. A més ha recordat que es tracta d’una infraestructura “llargament reivindicada” pels veïns.

El president de la Generalitat ha explicat que es tracta d’una carretera que “no només connecta els municipis del Lluçanès, d’Osona i el Berguedà, sinó que també connecta dues infraestructures de país: l’eix del Llobregat i l’eix Transversal”. A més ha detallat que la nova variant tindrà un impacte “menor en el territori perquè allunya el trànsit de les masies i les granges” i que alhora “aportarà garanties de seguretat en la mobilitat”.

Aragonès ha recordat que aquesta infraestructura ha estat molt reivindicada pel territori i ha posat en valor “l’empoderament comunitari” d’aquest projecte, que mostra que “el Govern acompanya la ciutadania de tots els municipis de Catalunya: escoltant-la i buscant les solucions més adequades per a cada territori, i fent que les coses passin”.

“Respecta totalment l’entorn”

Per la seva banda, el conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, ha destacat que amb aquesta actuació millorarà “la mobilitat interna dels veïns i veïnes de Sagàs i Santa Maria de Merlès” i es farà “una via més segura i fluida per als usuaris de la C-62 amb un projecte que, a més, respecta totalment l’entorn, que és un dels actius principals d’aquesta part del país”.

Aquesta actuació, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, permetrà afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. El projecte consisteix en la construcció d’una variant, de 2,8 quilòmetres de longitud, que discorrerà pel nord de la carretera actual. La nova via tindrà una amplada de deu metres –més ampla que l’actual, que en té sis i no disposa de vorals– estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’un metre i un separador de fluxos central d’un metre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La UE torna a mirar a l’est per créixer

Brussel·les
Isidre Pineda i Moncusí
Alcalde de Caldes de Montbui (ERC)

“No hi ha hagut mai una aposta pel termalisme català”

Caldes de Montbui
Salvador Vergés
Candidat de Junts per Girona

“Sovint hem governat més nosaltres que el mateix govern”

Molts ous en una cistella

Argelers
Alejandro Fernández
Candidat del PP

“És evident que Illa prioritza un acord amb el separatisme”

Barcelona

Violència de gènere, prioritat

Barcelona
Sud-àfrica

Aproven la llei contra els delictes d’odi

Barcelona
guerra a Gaza

Acaben sense acord les negociacions per una treva a Gaza

Barcelona

La CUP vol garantir l’atenció en català a la sanitat i als serveis públics

TORROELLA DE MONTGRÍ