Punt divers
Una entitat de Vic fa una campanya perquè es comprin joguines etiquetades en català
CATALUNYA CENTRAL
L'Associació Cultura Popular Catalana (ACP) de Vic inicia aquesta setmana una campanya destinada a conscienciar les famílies perquè aquest Nadal regalin joguines etiquetades en català. En la campanya s'hi han adherit dues de les sis botigues que venen joguines de la ciutat. Joguines Gargamel i Abacus tindran un espai dins de l'establiment on es mostraran les joguines etiquetades en català. Josep Climent de l'ACP diu que tot i tenir només dues adhesions la resta d'establiments no han mostrat 'cap rebuig' a la proposta però no s'hi han adherit perquè eren botigues 'amb règim de franquícia' o depenien de grups de compra 'més grans' pel que l'adhesió a la campanya no depenia directament d'ells.
L'objectiu és que l'any vinent quan la campanya es planifiqui amb molta més anterioritat aquests establiments que ara han tingut dificultats de 'caire tècnic' s'hi puguin també adherir. La campanya només s'ha adreçat a botigues especialitzades sense adreçar-se a les grans superfícies comercials. En els cartells i tríptics que s'han fet de la campanya i que aquesta setmana es distribuiran per la ciutat s'hi mostra el logotip dels establiments adherits amb l'objectiu de facilitar al comprador els llocs on poden adquirir les joguines etiquetades en català.
Els organitzadors de la campanya han facilitat als dos establiments adherits el llistat de joguines etiquetades en català realitzades pel Consorci de Normalització Lingüística. Aquest llistat està format per més de 150 joguines molt 'diverses' on hi ha des de jocs per ordinador, trencaclosques o jocs de taula. Conscient que els establiments no poden tenir tots els jocs de la llista, els promotors de la campanya han demanat a les botigues que facin una selecció en funció del 'perfil' de comprador que tenen.
El lema de la campanya és 'Perquè aspirem a la normalitat, aposta per la joguina en català'. Tot i que tant Josep Climent com Albert Verdaguer, membres de ACP, consideren que aquest 'no és un país normal' destaquen el fet que el llistat de les joguines etiquetades en català té prou 'cara i ulls' perquè se li doni el màxim de visibilitat i se l'apropi als possibles compradors.
L'objectiu és que l'any vinent quan la campanya es planifiqui amb molta més anterioritat aquests establiments que ara han tingut dificultats de 'caire tècnic' s'hi puguin també adherir. La campanya només s'ha adreçat a botigues especialitzades sense adreçar-se a les grans superfícies comercials. En els cartells i tríptics que s'han fet de la campanya i que aquesta setmana es distribuiran per la ciutat s'hi mostra el logotip dels establiments adherits amb l'objectiu de facilitar al comprador els llocs on poden adquirir les joguines etiquetades en català.
Els organitzadors de la campanya han facilitat als dos establiments adherits el llistat de joguines etiquetades en català realitzades pel Consorci de Normalització Lingüística. Aquest llistat està format per més de 150 joguines molt 'diverses' on hi ha des de jocs per ordinador, trencaclosques o jocs de taula. Conscient que els establiments no poden tenir tots els jocs de la llista, els promotors de la campanya han demanat a les botigues que facin una selecció en funció del 'perfil' de comprador que tenen.
El lema de la campanya és 'Perquè aspirem a la normalitat, aposta per la joguina en català'. Tot i que tant Josep Climent com Albert Verdaguer, membres de ACP, consideren que aquest 'no és un país normal' destaquen el fet que el llistat de les joguines etiquetades en català té prou 'cara i ulls' perquè se li doni el màxim de visibilitat i se l'apropi als possibles compradors.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.