Punt divers

L'Estació Nàutica de la Ràpita destinarà l'1% de l'import de les reserves que rebi a projectes ambientals

L'Estació Nàutica de Sant Carles de la Ràpita (Montsià) aportarà l'1% de l'import de cada reserva que rebi a projectes de restauració mediambientals i contra el canvi climàtic. Això es desprèn del Compromís pel Turisme Sostenible que l'Estació subscriurà el proper 5 de maig, en motiu del Dia Mundial del Medi Ambient i les jornades de portes obertes, amb representants del Parc Natural del Delta de l'Ebre, l'IRTA i el Campus de les Terres de l'Ebre de la URV. Les jornades, que s'allargaran fins el 7 de juny, pretenen donar visibilitat a la proposta de l'Estació i les seves 60 empreses i institucions associades per fomentar el turisme sostenible i trencar l'estacionalitat.

L'Estació ha estat negociant amb el Parc Natural del Delta de l'Ebre, l'IRTA i la URV sobre els projectes als quals destinaran l'1% de l'import de cada reserva, per qualsevol activitat o servei, que registrin els seus socis, en la línia d'aportar una xifra simbòlica com ho era el 0,7% d'ajut a la cooperació. Les contribucions podrien materialitzar-se en projectes com la revegetació d'espais, la contribució a la lluita contra el canvi climàtic o la recuperació d'ecosistemes aquàtics, segons ha detallat el coordinador de l'Estació, Jordi López.'No només fa factible que volem practicar un turisme sostenible sinó que volem també anar de la mà amb les principals institucions del territori, per començar a treballar amb ells per configurar-nos com una institució més del territori amb presència i responsabilitat', ha resumit López, sobre la filosofia que empeny el Compromís, que l'Estació pretén que sigui projectat a 'llarg termini' i podent abastar un o més d'un projecte.La presentació formal d'aquesta iniciativa, precisament, tindrà lloc el proper 5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient i primer dia de la Festa del Mar-Jornada de Portes Obertes a l'Estació Nàutica, que s'allargaran fins el diumenge 7 de juny. Aprofitant aquesta coincidència, l'Estació ha programat la signatura així com una xerrada sobre el canvi climàtic i els seus efectes a les Terres de l'Ebre, a càrrec del doctor Xavier Sigró, membre fundador del Centre en Canvi Climàtic de la URV.Promoció local i internacionalEntre les activitats programades durant els dies restants, que compten amb la participació de 30 dels 60 socis de l'estació, figuren excursions marítimes per la badia dels Alfacs, demostracions de cuina i degustacions d'arròs, tallers de cocteleria, visites guiades a l'Escola d'Aqüicultura de l'IES Alfacs, excursions a peu pel Montsià, iniciacions al caiac, batejos de vela, visites amb helicòpter i batejos d'aire per a nens o demostracions de rescat, entre d'altres. L'accés es regularà mitjançant l'adquisició d'un tiquet de tres euros per a tres activitats.Aquestes jornades de portes obertes, segons el president de l'Estació, Llorenç Matamoros, constitueixen l'acció 'promocional' més important duta a terme des de la seva posada en marxa el passat mes de desembre de 2008, més enllà de la presència en diferents mitjans de comunicació. Una promoció que, segons la regidora de Turisme de la Ràpita, Rosa Anglès, ja ha donat fruits amb la 'reversió' de bona part dels 45.000 euros que l'Ajuntament va invertir per posar en marxa la iniciativa.Una gran part de la tasca dels impulsors d'aquesta iniciativa ha estat el llançament de diferents productes turístics a través d'operadors internacionals. És el cas d'Atrápalo, Ociotur i Isango, on els diversos empresaris dels sectors de la nàutica, l'hoteleria, la restauració, els esports nàutics i els serveis de la població han penjat ja 43 productes diferents.De cara els propers mesos, i especialment els d'estiu, les expectatives són optimistes, tot i els condicionants que imposa la situació de crisi econòmica actual. Així, Anglés ha explicat la important i insòlita afluència de turistes madrilenys, a més dels habituals aragonesos, durant la passada Setmana Santa. Una tendència que, creu, podria accentuar-se en els propers mesos, en detriment del turisme estranger, pels efectes de la crisi, però que posa a l'alça el sector turístic del municipi amb una oferta 'en xarxa' que busca desestacionalitzar la demanda gràcies al microclima de la Badia que permet gaudir del mar tot l'any.Amb tot, Matamoros ha destacat l'interès que la iniciativa ha despertat tan en cercles locals (amb una demanda creixent de peticions d'entrar com a associats de diversos municipis del territori) com en la demanda turística nacional i estrangera, amb la gestió de diversos paquets de reserves de França o Alemanya de cara aquest estiu. 'Som una Agència de Desenvolupament Turístic Local', ha resumit López, tot destacant que el caràcter innovador de la iniciativa els permetrà rebre ajuts públics.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.