Punt divers
Inicien les proves de càrrega al nou pont de Príncep de Viana de Lleida
L'empresa Comsa que executa les obres de construcció del nou pont de Príncep de Viana de Lleida ha iniciat aquest matí les proves de càrrega al nou viaducte. Des de les vuit del matí, s'han anat col·locant en el pont camions, amb un pes de 38 tones cadascun, per comprovar si la infraestructura suporta el pes d'aquest. La prova de càrrega consisteix en col·locar durant la jornada els camions en set posicions diferents. Està previst que les proves s'allarguin tot el matí. La Paeria preveu obrir el nou pont així com el via que l'enllaça amb l'antiga N-II pels volts de Setmana Santa.
Per dur a terme les proves, Comsa ha anat col·locant sobre el pont camions en set posicions, cinc d'aquestes al pont atirantat, una al pont sobre l'avinguda del Segre i la setena posició sobre la llosa de la futura estació d'autobusos. Cadascun dels camions pesa 38 tones i s'ha situat a uns 50 centímetres de la barrera de seguretat. En alguns moments de les proves serà necessari tallar el trànsit quan es faci la prova de càrrega sobre el pont de l'avinguda del Segre. La prova de càrrega del nou pont de Príncep de Viana és un dels últims passos abans de la posada en funcionament del nou viaducte prevista per la Paeria pel mes d'abril. La nova infraestructura ja llueix la seva forma definitiva, després de la finalització de les tasques d'asfaltatge i un cop col·locats i tensats els 60 tirants que el sustenten i el tauler del pont, prescindint de les piles provisionals que es van construir per aguantar el pont mentre es portaven a terme les obres del viaducte.Juntament a la finalització del pont, s'estan ultimant els últims treballs d'acabament de la urbanització superior, és a dir dels vials i de les voreres, com per exemple les proteccions dels vials, les baranes per a vianants o enllestir tot el sistema d'enllumenat, del qual precisament ja s'han estat fent proves de les diferents tipologies existents -als tirants, baranes, piles, tauler inferior i torres exteriors-.El nou pont de Príncep de Viana, dissenyat per l'enginyer navarrès Javier Manterola, suposa una obra representativa per Lleida ja que es tracta d'una superfície subjectada amb tirants d'acer per donar sensació de lleugeresa i transparència. El pont el formen una plataforma llinda recolzada sobre una estructura tetràpode, en la qual hi ha dos braços que sustenten la plataforma per la para inferior i les dues piles o torres de 39 metres de les quals pengen els tirant que suporten l'estructura del pont. D'aquests braços neixen els tirants d'acer que subjecten la plataforma. Tots aquests tirants i els projectors que s'han instal·lat crearan la imatge d''una cortina de llum.El pont té una longitud total de 197 metres -161 dels quals transcorren sobre el riu, mentre que els 36 restants ho fan sobre l'avinguda del Segre- i una amplada de 21,2 metres. Té dues voreres de 4 metres cadascuna, així com dues calçades de 6,6 metres cadascuna i incorpora carril bici. La construcció del pont té un pressupost d'uns 9,1 milions d'euros -en els quals també s'hi inclou la modificació per la construcció de la futura estació d'autobusos-. La Paeria ha avançat el finançament de l'obra a través de l'Empresa Municipal d'Urbanisme (EMU) perquè considera prioritària l'execució d'aquesta infraestructura inclosa en el Pla de l'Estació, i que forma part de l''eix viari que connectarà la plaça d'Europa amb la LL-11 (antiga Nacional II) i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud.
Per dur a terme les proves, Comsa ha anat col·locant sobre el pont camions en set posicions, cinc d'aquestes al pont atirantat, una al pont sobre l'avinguda del Segre i la setena posició sobre la llosa de la futura estació d'autobusos. Cadascun dels camions pesa 38 tones i s'ha situat a uns 50 centímetres de la barrera de seguretat. En alguns moments de les proves serà necessari tallar el trànsit quan es faci la prova de càrrega sobre el pont de l'avinguda del Segre. La prova de càrrega del nou pont de Príncep de Viana és un dels últims passos abans de la posada en funcionament del nou viaducte prevista per la Paeria pel mes d'abril. La nova infraestructura ja llueix la seva forma definitiva, després de la finalització de les tasques d'asfaltatge i un cop col·locats i tensats els 60 tirants que el sustenten i el tauler del pont, prescindint de les piles provisionals que es van construir per aguantar el pont mentre es portaven a terme les obres del viaducte.Juntament a la finalització del pont, s'estan ultimant els últims treballs d'acabament de la urbanització superior, és a dir dels vials i de les voreres, com per exemple les proteccions dels vials, les baranes per a vianants o enllestir tot el sistema d'enllumenat, del qual precisament ja s'han estat fent proves de les diferents tipologies existents -als tirants, baranes, piles, tauler inferior i torres exteriors-.El nou pont de Príncep de Viana, dissenyat per l'enginyer navarrès Javier Manterola, suposa una obra representativa per Lleida ja que es tracta d'una superfície subjectada amb tirants d'acer per donar sensació de lleugeresa i transparència. El pont el formen una plataforma llinda recolzada sobre una estructura tetràpode, en la qual hi ha dos braços que sustenten la plataforma per la para inferior i les dues piles o torres de 39 metres de les quals pengen els tirant que suporten l'estructura del pont. D'aquests braços neixen els tirants d'acer que subjecten la plataforma. Tots aquests tirants i els projectors que s'han instal·lat crearan la imatge d''una cortina de llum.El pont té una longitud total de 197 metres -161 dels quals transcorren sobre el riu, mentre que els 36 restants ho fan sobre l'avinguda del Segre- i una amplada de 21,2 metres. Té dues voreres de 4 metres cadascuna, així com dues calçades de 6,6 metres cadascuna i incorpora carril bici. La construcció del pont té un pressupost d'uns 9,1 milions d'euros -en els quals també s'hi inclou la modificació per la construcció de la futura estació d'autobusos-. La Paeria ha avançat el finançament de l'obra a través de l'Empresa Municipal d'Urbanisme (EMU) perquè considera prioritària l'execució d'aquesta infraestructura inclosa en el Pla de l'Estació, i que forma part de l''eix viari que connectarà la plaça d'Europa amb la LL-11 (antiga Nacional II) i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.