Punt divers

Descontent generalitzat pel mal funcionament de l'oficina de correus de la Seu d'Urgell

ALT PIRINEU I ARAN

L'oficina de correus de la Seu d'Urgell està fent veritables esforços per tirar la feina del dia a dia endavant. La directora d'aquesta oficina, Mª Dolores Toro, ha explicat a l'ACN que les competències a gestionar són cada cop més i més diversificades, la població de la Seu d'Urgell ha crescut molt darrerament i cada dia són més els andorrans que fan els tràmits en aquesta oficina. Tot plegat fa que havent ampliat l'oficina i incorporat una finestreta més d'atenció a l'usuari, sigui insuficient per fer tots els tràmits de manera àgil. La població de la comarca està descontenta, fins el punt de desplaçar-se a l'oficina més propera, a Organyà, per fer les gestions relatives a aquest servei.

L'actual  directora de l'oficina de correus de la Seu d'Urgell, Mª Dolores Toro, explica que quan ella va entrar, fa gairebé dos anys, l'oficina estava tota 'desestructurada' perquè hi havia hagut una 'estampida' del funcionariat anterior cap Andorra i tothom era nou. Toro explica també que dels cinc treballadors que són, només dos són fixes i els altres tres es van renovant cada sis mesos, la qual cosa alenteix la feina  perquè es veu dificultada per una continua tasca d'ensenyament del nou personal.A la Seu d'Urgell Internet va molt lent, afegeix Toro, això tampoc no ajuda gens si es té en compte la gran quantitat de tràmits que depenen de la Xarxa per la seva execució. I afegeix que aquests tràmits cada cop són més nombrosos perquè tot va centralitzat i des de la Seu d'Urgell s'acostuma a fer gairebé tot per correu, en lloc de baixar a Lleida. D'altra banda, Correus cada cop assumeix més funcions; carrega mòbils, fa cobraments de multes i tributs varis, d'oficina bancària i renova papers d'estrangeria, entre d'altres; que segons la directora d'aquesta oficina, fan que el servei es saturi. D'altra banda, la directora de l'oficina de correus de la Seu d'Urgell fa referència al creixement demogràfic de la ciutat, i al fet que cada cop més gent d'Andorra es desplaça a la Seu d'Urgell per fer tràmits relatius a recepció i enviament de paqueteria. Segons Toro, els andorrans es desplacen fins a l'Alt Urgell per estalviar-se tràmits duaners i perquè a Andorra el servei de correus ha deixat de ser gratuït. Per tot plegat, 'el volum d'usuaris s'ha incrementat molt els últims temps, i això sumat a l'augment de serveis que se li ofereix al ciutadà, fa que hi hagi molta més feina en aquesta oficina'. Per la seva banda, Toro s'ha posat en contacte amb la gerència per mirar de trobar solucions al problema. Els responsables del servei han fet saber als treballadors de l'oficina de la Seu d'Urgell que els faran una visita en breu per decidir que es pot fer. Segons Toro la solució passaria per posar una finestreta més d'atenció a l'usuari o bé, com ella mateixa proposa, fer extensiu el servei també a l'horari de tarda. L'opinió de l'usuari particularLa gent del carrer manifesta que abans hi havia una finestreta exclusivament destinada a la recollida i ara està tot barrejat, tots els funcionaris fan de tot. La gent creu que en aquest sentit s'ha fet un pas enrere. La directora però matisa, que simplement la nova manera de funcionar necessita fer el seu rodatge, que el problema no ve d'aquí. Alguns  ciutadans estan tant cansats de fer cues, que segons expliquen - poden arribar a les dues hores per 'un tràmit de no res' - prefereixen agafar el cotxe i anar a fer les gestions al poble veí d'Organyà. La gent de la comarca es desplaça a Organyà enlloc d'anar a la Seu d'Urgell, encara que perdin temps en la carretera, perquè saben que allí és 'arribar i moldre'. L'opinió del sector empresarial de la comarcaEl president de l'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell (AEAU), Jordi Grau, s'ha reunit aquesta setmana amb la responsable d'aquesta oficina de correus després de les reiterades queixes dels seus associats. Segons Grau, en aquesta comarca el servei de correus és molt utilitzat, i el mal funcionament de l'oficina de la Seu d'Urgell fa perdre molt de temps al personal administratiu de les empreses. Grau manifesta que tot i que des de l'oficina de correus se li han tramés que estan fent grans esforços, i que posen tot el que poden de la seva part, la percepció que des de l'AEAU es té, és que no es veuen els resultats i que 'la cosa va de mal en pitjor'.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.