Mataró reformarà una de les portes d’accés a la ciutat
Les obres que es faran a l’entorn d’El Sorrall serviran per connectar el veïnat de Cerdanyola amb la C-60 i la C-32 i refer la carretera d’Argentona
El projecte s’ha d’enllestir abans no acabi l’any
Mataró canviarà la imatge d’una de les portes d’entrada a la ciutat de dalt a baix. A l’entorn del complex esportiu d’El Sorrall, al barri de Cerdanyola, es configurarà un nou polígon que servirà per connectar el veïnat directament amb la C-60, l’autovia que porta fins a Granollers, i la C-32; però també per reformar el tram mataroní de l’antiga carretera d’Argentona, que des de l’any passat és de titularitat municipal. El projecte, que s’ha dividit en dues fases i que forma part del pla de millora del veïnat, ja s’ha adjudicat a dues constructores i la intenció, segons explica la regidora d’Urbanisme, Núria Calpe (CiU), és que els treballs comencin aquest mateix mes de juliol. De fet, els propietaris ja han enderrocat una fàbrica que hi havia a la zona per preparar els terrenys. Amb una inversió de 737.000 euros, Calpe admet que les obres s’haurien d’enllestir abans no acabi aquest any. El motiu és evitar que es perdi l’aportació de 470.000 euros que va fer la Diputació de Barcelona quan es va traspassar la carretera d’Argentona, la C-1415, a l’Ajuntament de Mataró i que han de servir per finançar, en part, les feines.
En la primera part de la reforma es preveu urbanitzar aquest tram del vial, entre l’inici del terme municipal i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas. D’una única calçada amb dos sentits de circulació es passarà a dues de separades per una mitgera. Aquesta fase també inclou la construcció d’una altra rotonda, a tocar del terme d’Argentona. Un giratori que es connectarà directament, en la segona fase del projecte, amb la rotonda que la Generalitat va fer a la C-60 davant d’El Sorrall en el marc de les obres de millora dels enllaços de l’autopista C-32, a través d’un nou carrer.
Comerç i serveis
La reforma de tot aquest sector de la ciutat es va començar a gestar fa més de deu anys i aleshores no va tenir el suport dels veïns ni tampoc dels propietaris. D’un projecte basat en la construcció d’habitatges –se’n preveien fer fins a 200– s’ha passat a un model que afavoreixi la implantació de teixit comercial nou i de serveis i la preservació dels garrofers i de les pinedes pròximes al turó de Cerdanyola com a zona verda. En aquest sentit, a l’entorn d’aquests nous vials, el planejament urbanístic preveu que es generi activitat econòmica i que petites i mitjanes empreses puguin instal·lar-s’hi. Tot i que és prudent, la regidora Núria Calpe admet que ja hi ha hagut inversors interessats a implantar-hi algun tipus de negoci. “Fins que no s’acabin la urbanització no es podrà fer la reparcel·lació de la zona, que és quan es poden presentar els projectes”, assenyala Calpe.
LA XIFRA
El pla de millora del barri
La reforma dels accessos d’El Sorrall forma part del pla d’actuació integral de Cerdanyola que impulsa l’Ajuntament de Mataró. Un programa que preveu invertir-hi 1,5 milions per donar resposta a les mancances estructurals que arrossega el popular veïnat mataroní. Si bé aquesta és una de les principals actuacions, el pla també preveu millores a l’espai públic, condicionar alguns equipaments i construir-ne de nous, com ara una pista poliesportiva a la zona del camp de futbol d’Enric Pujol. Una altra de les obres que també s’han engegat recentment, en el marc d’aquest programa, és la reconversió de l’antic casal de la gent gran de Cerdanyola en un nou espai per als joves, ja que les instal·lacions havien quedat buides quan els avis es van traslladar a la nova seu de l’avinguda Gatassa. Uns treballs que tenen un pressupost de més de 57.000 euros i una durada aproximada d’unes deu setmanes.