Infraestructures i serveis

Bicitranscat, la ruta que enllaçarà Figueres i Perpinyà

Ha costat 4,6 milions d’euros i està pensada per combinar la bicicleta i el transport públic

Entrarà en funcionament al juny i pretén ser un incentiu per al turisme

La ruta transfronterera que enllaça Figueres amb Perpinyà a través de bicicleta i transport públic, Bicitranscat, es va presentar ahir. El projecte ha costat 4,6 milions d’euros, ha estat finançat amb fons europeus i està previst que entri en funcionament al juny.

La ruta passa per la costa i la idea és que sigui “una etapa més” de la Pirinexus que des del 2013 enllaça la Catalunya del Nord amb l’Alt Empordà a través de la Jonquera. Passa per Figueres, el Far d’Empordà, Vila-sacra, Castelló d’Empúries, Peralada, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. I per l’altra banda de la frontera, el recorregut continua des de Cervera de la Marenda, Banyuls, Cotlliure, Argelers, Canet de Rosselló fins a connectar amb l’àrea urbana de Perpinyà, on acaba.

Tot plegat ha obligat a fer diverses actuacions, com ara l’adequació de pas de bicicletes entre Figueres i Vilajuïga, la millora del traçat a la capital alt-empordanesa, un recorregut d’accés a Roses, el nou carril bici a Castelló d’Empúries, la senyalització del traçat o uns nous enllaços amb els Pirineus Orientals.

Des del Consorci de les Vies Verdes de Girona esperen que el projecte sigui un “referent” per tal de poder promoure hàbits saludables i destaquen la importància de “treballar conjuntament” entre les administracions d’un costat i altre de la frontera. El president de l’ens, Eduard Llorà, remarca que Bicitranscat pretén ser un incentiu per al turisme, però “el màxim beneficiat” és el ciutadà que viu al territori. “Els residents tindrem la possibilitat d’anar a la Catalunya Nord a través de noves rutes. El turisme és important, però els principals beneficiats són els residents d’aquests pobles”, diu.

En el mateix sentit s’ha expressat l’alcaldessa del Soler i vicepresidenta de la Comunitat Perpinyà Mediterrani, Armelle Revel-Fourcade, que ha agraït el “treball conjunt” dels diferents ajuntaments i la resta d’estaments públics que ha permès que la proposta tirés endavant. Revel-Fourcade explica que per al Soler és “molt important” i remarca que “és important per al turisme i la Catalunya Nord”. “És un espai per al visitant que té ganes de fer un turisme natural i fer de la bicicleta una possibilitat més”.

El projecte s’ha pagat amb fons europeus Poctefa i ha estat cofinançat entre fons Feder i el programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra. A més, hi han participat la Diputació de Girona, el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, la Comunitat Urbana de Perpinyà Mediterrani, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els ajuntaments que se’n beneficien.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Èxit de la Fira de Nadal de Tossa de Mar

TOSSA DE MAR
SOCIETAT

Portobello, la truita guanyadora del concurs del Modoni de Llagostera

LLAGOSTERA
SOCIETAT

Marxa per la vida en suport a les mares israelianes i palestines

GIRONA

Barcelona reunirà al juny 14 regions del món per tractar l’adaptació climàtica

BARCELONA
SOCIETAT

Girona, entre les millor ciutats petites del món per viure

GIRONA

Una dona mor atropellada en creuar la N-230 a Lleida

LLEIDA
L’escàndol de la pobresa

Vivint al dia

L’hospitalet de Llobregat
Medi ambient

Musclos farcits de plàstics

Barcelona
EDUCACIÓ

El 95,1% dels alumnes de primària han usat el val escolar

BARCELONA