Infraestructures i serveis

Fre al constructiu de les variants d’Olot i les Preses

Territori havia adjudicat a l’estiu el projecte sense resoldre les al·legacions

Es comunicaran aquest febrer

El Departament de Territori ha paralitzat el procés de redacció del projecte constructiu de les variants d’Olot i les Preses, mentre espera que es resolguin les al·legacions de l’estudi de traçat. L’adjudicació es va fer el juliol passat a l’empresa Typsa per 1,6 milions d’euros i amb un termini d’execució d’un any. Aquesta adjudicació es va produir quan Jordi Puigneró era el titular de Territori i, tot i les queixes d’alguns sectors pel fet de no haver-se resolt les al·legacions, la conselleria sempre va insistir que la seva resolució i la redacció del projecte constructiu eren processos que podien ser paral·lels.

L’aturada ha coincidit amb els canvis a la conselleria i l’aturada del projecte la va comunicar als alcaldes dels municipis afectats el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, i el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori. La conselleria ha informat que té previst resoldre les al·legacions abans que aquest hivern i a partir d’aquí iniciarem la redacció del projecte constructiu. En principi, haurien d’estar enllestides durant aquest mes de febrer.

Alcaldes

L’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, ha celebrat l’aturada del projecte constructiu. “M’alegra com a alcalde que s’apliqui el sentit comú. Celebro que algú amb seny mantingui el relat i la promesa que abans de redactar el projecte constructiu es resoldrien i comunicarien les al·legacions.”

L’alcalde d’Olot, Pep Berga, en canvi, s’ha mostrat molt contrariat i ha afirmat que l’aturada del projecte és una molt mala notícia que s’afegeix a un llarg historial de retards i que això allarga una situació que afectat negativament molts veïns. Segons ell, les al·legacions fa temps que estan resoltes i l’única cosa que falta és comunicar-les. Finalment, ha destacat la contradicció d’incloure una partida als pressupostos de la Generalitat dient al territori que això significa que no hi ha marxa enrere.

El seu homòleg de les Preses, Pere Vila, ha assegurat que a la reunió amb els responsables de Carreteres no es va dir que s’aturava el projecte constructiu.

Dotze quilòmetres de variant

El projecte constructiu es fa sobre un traçat de 12 km entre la rotonda del polígon de la Serra de la Vall d’en Bas i l’enllaç de l’A-26 a l’altura de la carretera de la Canya d’Olot. El document es fonamenta en l’estudi informatiu i els redactors del projecte hi incorporen que la variant d’Olot sigui d’un carril per sentit, a diferència de l’estudi informatiu, i les propostes dels ajuntaments, per exemple un enllaç de la variant de les Preses i la d’Olot a Codella d’un de sol nivell, una rotonda més pròxima al túnel i l’allargament del túnel subterrani del Verntallat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El govern estudia la nova proposta pel conveni per la B-40 entre Terrassa i Sabadell

BARCELONA

40 milions per canviar cobertes d’amiant per plaques fotovoltaiques

Sant Vicenç de castellet

Demanen la creació d’una Taula Nacional de l’Aigua davant l’episodi de sequera

barcelona
urbanisme

Vistiplau per convertir l’escola Fanals de Platja d’Aro en residència

PLATJA D’ARO

Interior estudia emprendre accions legals contra l’empresa proveïdora dels nous camions de bombers

barcelona

Nova àrea d’intervencions mínimament invasives al Trueta

girona

Taller del PSC de Palafrugell per detectar necessitats socials

PALAFRUGELL

Balcells titlla de “revenja” la investigació a Argimon per les vacunacions a policies

BARCELONA

Experts del Clínic alerten que més de 4 porros a la setmana són un risc per a la salut

barcelona