infraestructures
Rodalies recupera el servei a totes les línies un cop restablert el tram de l’R3 afectat
A l’R4 sud hi ha servei per carretera entre Sant Vicenç i Vilafranca per una avaria entre els Monjos i l’Arboç
El tram de l’R3 que s’ha vist afectat és el d’entre Vic i Ripoll, on s’ha fet servei alternatiu per carretera
El servei de Rodalies ha quedat restablert a totes les línies abans de les nou del matí, un cop solucionada una incidència a l’R3, que era l’única que mantenia un tram sense recuperar després de l’apagada. A les sis del matí s’havia restablert el tram de l’R3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Ripoll, i entre Ripoll i Puigcerdà s’ha gestionat un servei d’autobusos. Cap a les 7.20, una avaria ha obligat a tallar el tram entre Vic i Ripoll i l’R3 només operava entre Vic i l’Hospitalet i entre Ripoll i Puigcerdà. Passades les 8.30 hores, Renfe ha informat que s’havia recuperat el servei a tota la línia.
D’altra banda, a l’R4 sud hi ha servei per carretera entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca per una incidència entre els Monjos i l’Arboç. Aquesta incidència a l’R4 sud està provocant retards de més de 20 minuts a la línia. Finalment, Renfe ha decidit oferir un servei alternatiu per carretera entre Sant Vicenç i Vilafranca “per a minimitzar afectacions a la resta de la línia”. Tècnics d’Adif treballen en la reparació de la incidència.
Pel que fa a l’R3, tot i el restabliment del servei, la recuperació de les freqüències i horaris de pas serà progressiva. La companyia ferroviària ha informat que en algunes estacions poden no funcionar correctament els sistemes d’informació i venda per avaries provocades per l’apagada a elements tecnològics de la xarxa. Tècnics estan treballant per substituir peces malmeses i reparar els danys al sistema, ha assegurat.
Renfe va informar aquest dimarts que treballaria tota la nit per recuperar l’oferta habitual a Rodalies, després de les dificultats que va tenir per restablir el servei l’endemà de l’apagada. A la nit, s’havien restablert amb serveis mínims la línia R1 (entre Molins de Rei i Maçanet Massanes), l’R2 (entre Castelldefels i Granollers Centre), l’R2 Nord (entre l’aeroport del Prat i Maçanet Massanes), l’R3 (entre l’Hospitalet i Puigcerdà), l’R4 (entre Sant Vicenç de Calders i Manresa) i l’R11 (entre Barcelona i Portbou). La resta de línies continuaven suspeses.
Els usuaris de Rodalies celebren la tornada a la normalitat
Els passatgers de Rodalies segons informa l’ACN, han aplaudit la tornada “a la normalitat” a l’estació de Sants després de l’apagada elèctrica d’aquest dilluns, que va aturar la circulació de trens més de 30 hores. “Avui ha anat fluid”, ha confessat Marta Belmonte, que ve des de Tiana (Maresme) a Barcelona per anar a treballar. Belmonte ha dit quedar-se “sobtada” perquè ha pogut fer el trajecte fins a Sants asseguda, cosa que “normalment” no li passa perquè busca on agafar-se “per no caure”.
Belmonte ha indicat que la seva línia, l’R1, “sempre hi ha problemes” i l’ha definit “d’horrible”, perquè viatgen molts passatgers: “Estem farts d’anar com a sardines”. La usuària ha recordat haver viscut “males experiències” en les més de dues dècades que fa que utilitza aquest transport públic com ara quedar-se aturada i buscar alternatives a Badalona.
També ha indicat haver viatjat “bé” Javier Rodríguez, que treballa a la capital catalana i ve de l’Hospitalet de Llobregat. “No hi ha hagut cap problema”, ha reblat i ha percebut “menys gent” de l’habitual, fins i tot en arribar a l’estació de Sants. En la mateixa línia s’ha manifestat Felipe Rivas, usuari habitual de Rodalies i que agafa el tren a Mollet del Vallès. Rivas ha explicat que ha viatjat assegut i ho ha atribuït a que “la gent ha matinat per arribar a l’hora”. Tot i això, ha criticat que habitualment els trens no van a l’hora.
En canvi, Laia Sallent, estudiant, s’ha queixat que el seu comboi anava més ple de l’habitual quan l’ha agafat al Masnou (Maresme). “Abans de l’apagada no passava”, ha precisat i ha fet broma que ha pujat al comboi “a l’hora. Bé, dos minuts tard, l’habitual” de l’operadora.