infraestructures
L’Estat aprova el desdoblament de 8 km de l’N-II entre Figueres i Pont de Molins
El projecte té un cost de 118,3 milions d'euros i permetrà augmentar la capacitat de la via
El Ministeri de Transports ha aprovat el projecte per desdoblar els 8 quilòmetres de la N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins. Les obres tindran un cost de 118,3 milions d’euros i permetran augmentar la capacitat de la via. Els treballs connectaran amb dos trams de nou traçat, que encara estan en fase de redacció, que enllaçaran la via desdoblada amb l’AP-7, un al nord de la ciutat i l’altre al sud. De fet, el projecte s’està coordinant amb altres actuacions per enllaçar la futura variant de Figueres amb l’AP-7 a través de vies d’alta capacitat.
El projecte preveu duplicar la calçada actual de la N-II entre l’enllaç de Figueres Sud, al quilòmetre 748,800, i Pont de Molins, al quilòmetre 757,040. L’objectiu és millorar les condicions de circulació, la fluïdesa i la seguretat viària. A més, s’han projectat també tres enllaços. Un mb la C-13, que suposarà l’adequació de l’enllaç actual; l’altre amb la C-260, on es preveu fer un rodona; i l’últim amb la N-260, on hi ha projectades dues rodones.
El ministeri destaca que s’incrementarà el rasant pràcticament en la totalitat del tram, aconseguint un increment de fins als 2,50 metres en algun punt. El projecte sortirà publicat pròximament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).