Edificis recuperats
Els Caputxins, l'antic escorxador i la Cate, principals inversions
Figueres ha recuperat en els últims anys diversos edificis històrics que o bé han canviat d'usos o bé s'han modernitzat perquè estaven quedant obsolets. Les principals inversions que s'han fet en aquest sentit han anat a parar a la reforma de la Catequística, a les obres que actualment s'estant fent a l'antic convent dels Caputxins, que s'ha de convertir en auditori, i a la transformació de l'antic escorxador en la Casa Empordà, que acollirà l'oficina de turisme i un centre de promoció dels productes de la terra.
Pel que a la Cate, la històrica sala es va reinaugurar l'octubre del 2011 després de la reforma, que es va fer gràcies a un conveni entre el Patronat de la Catequística i l'Ajuntament de Figueres segons el qual el consistori aportava 1,2 milions a canvi de la cessió de la sala per 25 anys. Inicialment, l'ajuntament hi aportava una subvenció però també hi participaven la Generalitat i la Diputació, però finalment es va denegar l'ajut.
Els Caputxins reobrirà previsiblement l'any que ve com a auditori quan es faci la segona fase de les obres. Ara s'ha acabat la primera i mentre no comencin de nou les feines, l'ajuntament ha organitzat unes visites guiades, que van començar ahir.
L'antic escorxador, de moment, ha obert com a sala polivalent fins que no arribi la inversió per fer la segona fase que permeti instal·lar la Casa Empordà, amb l'oficina de turisme.