Infraestructures

La Generalitat aparca el debat de la mobilitat al Maresme

Canvia la data de reunió amb els representants de la comarca dos dies abans amb l'argument que s'ha de desvincular de les eleccions

L'alcalde de Mataró qualifica la decisió de “manca de sensibilitat” i d'“error polític”

Els representants polítics que integren la Taula de Mobilitat i els membres de la plataforma Preservem el Maresme tenien avui una reunió amb el conseller Santi Vila a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat. La trobada estava prevista inicialment pel mes de març, però la Generalitat la va traslladar fins avui al·legant motius d'agenda del conseller. La sorpresa i indignació dels representants del territori, les ha causat la carta que han rebut dos dies abans per tornar a ajornar la trobada, aquest cop fins al 4 de juny. El motiu, tal com consta en l'escrit que s'ha fet arribar des de la Generalitat, és “allunyar-la de la campanya electoral”.

La reacció de la plataforma Preservem el Maresme, que volia presentar al conseller Vila el manifest consensuat al territori per reclamar el rescat de l'autopista abans del 2016, no s'ha fet esperar. “Estem dolguts perquè queda demostrat que no ens volen escoltar”, lamentava el portaveu, Antoni Esteban. La campanya d'adhesions al manifest ja té el suport de tots els partits polítics en l'àmbit comarcal, a excepció de CiU i el PSC. La fugida endavant per afrontar el debat fa pensar als representants del territori que no es vol afrontar l'alliberament del peatge. “Tenen por de la pressió que fem i la seva maniobra és amagar-se i no fer res com a mínim fins al 2021, com tenen signat. Són ells que, en època de crisi, han obert la porta a allargar la concessió”, critica Esteban. La plataforma, però, continuarà impulsant la campanya de suport al manifest, que té una quarantena d'adhesions diàries, en què es compten entitats, particulars, grups polítics en l'àmbit local i alcaldes a títol personal. “Tenim ganes d'explicar el que fa temps que volem, sense pressions de cap mena”, constata.

El portaveu de la plataforma critica, a més, que es posi d'excusa la campanya electoral per evitar el debat sobre la fi del peatge al Maresme. Explica que la carta en què es comunica la nova data és precisament un “pamflet electoral”. En la carta es detallen les actuacions que ha portat a terme la Generalitat a la comarca els darrers tres anys pel que fa a mobilitat. Sense anar gaire lluny s'assenyala les millores a rodalies i als accessos de l'autopista C-32 a Mataró, i la rebaixa dels peatges, per exemple.

Error estratègic

L'alcalde de Mataró, Joan Mora (CiU), un dels defensors del manifest, tampoc s'ha mossegat la llengua davant la decisió presa pel govern. “És una falta de sensibilitat no escoltar les propostes del territori, que des de fa anys reclama deixar de pagar”, manté, i hi afegeix que “la conselleria cau en un error estratègic i polític”. Per l'alcalde, que va confirmar que no havia estat consultat sobre el canvi de data, aquesta situació “crea inseguretat i alimenta la confusió que hi va haver amb les paraules del conseller sobre la finalització del peatge el 2021.

LES FRASES

Tenen por de la pressió que fem i la seva maniobra és amagar-se i no fer res fins al 2021
Antoni Esteban
portaveu de la plataforma preservem el maresme
És una falta de sensibilitat no escoltar el territori i un error estratègic de la conselleria
Joan Mora
alcalde de Mataró (CiU)

I Foment fa l'orni sobre l'A-27

Els alcaldes de Montblanc i Valls, Josep Andreu (ERC) i Albert Batet (CiU), han mostrat el seu malestar per la resposta que han rebut del Ministeri de Foment de cara a desbloquejar el projecte del túnel de Lilla, clau per donar continuïtat a l'A-27. Fa dos mesos van enviar una carta a la ministra Ana Pastor per demanar-li un calendari per a aquesta obra i una reunió.

Dimarts van rebre la resposta, en què l'Estat es comprometia a acabar abans de final d'any les obres de l'A-27 fins a la variant de Valls, la qual cosa ja havia anunciat, però sense un calendari per a la construcció del túnel d'accés a Montblanc i sense cap voluntat manifesta de mantenir la reunió que se li havia demanat. De fet, la resposta no va arribar tan sols signada per la ministra, a qui es va adreçar la carta, sinó pel secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño.

“Com a representants dels ciutadans no toca”, assenyala l'alcalde de Valls, Albert Batet, que ho considera “un exemple més que demostra que els catalans i els espanyols estem cada cop més lluny”. Malgrat això, Batet és partidari de seguir les negociacions entre administracions. L'alcalde de Montblanc, però, ja ha avançat que no descarta que abans de l'estiu es faci una acció de protesta més contundent.

j.l. eras / el portal nou



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA