Infraestructures i serveis

SERVEIS

La meitat dels nous trens de TMB ja circulen per les línies 1 i 3 del metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha confirmat avui que la meitat dels nous trens de les sèries 7000 i 8000 adquirits el 2022 per 318,86 milions d’euros ja circulen per les línies 1 i 3 del metro de la capital catalana. La presidenta de TMB, Laia Bonet, el Conseller Delegat de l’entitat, Xavier Flores, i el director de la xarxa de metro, Òscar Playà, han presenciat la posada en servei del comboi número 25 dels 50 existents en el marc d’una visita a les instal·lacions de l’L1, incloent-hi les cotxeres de Santa Eulàlia. Bonet ha explicat que la posada en marxa d’aquesta 25à unitat deixa constància que TMB avança a molt bon ritme “ en el procés de renovació per fer de la xarxa de metro un transport més sostenible, fiable i còmode per l’usuari”.

Bonet també ha destacat el fet que la progressiva incorporació dels nous trens servirà per donar una resposta responsable “a una creixent demanda del transport públic, amb xifres de validacions rècord”, i ha recordat que actualment ja circulen “165 trens en hora punta del matí a la xarxa de metro” en la que és l’oferta més gran de la història de TMB. La compra de les 50 unitats ha representat, segons TMB, l’adquisició de material mòbil ferroviari més gran de la història de l’ens. La posada en servei d’aquests nous trens, a més, suposarà l’eliminació del material mòbil que queda amb amiant al metro de Barcelona

Amb la darrera posada en marxa ja hi ha en circulació actualment 14 unitats dels trens de la sèrie 7000 a la línia 3, i 11 de la sèrie 8000 a la línia 1. Està previst que durant aquest 2024 entrin en servei la resta dels trens que formen part de la comanda. L’adquisició d’aquests nous trens té criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la mateixa energia generada pels trens.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]