Infraestructures i serveis

BARCELONA

Entra en servei el darrer dels nous trens de les línies 1 i 3 del metro

Les noves unitats substitueixen els combois que tenien algun element amb amiant

El darrer tren de les sèries 7000 i 8000 encarregats a l’empresa Alstom per a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona ha entrat en servei aquest divendres a l’estació de la Zona Universitària de l’L3. Aquesta és l’última de les 26 unitats de la sèrie 7000 que es van encarregar el 2019 i que, juntament amb les 24 de la sèrie 8000 destinades a la línia 1, ha suposat la compra més important de la història de TMB, amb un cost de 318,8 milions d’euros finançats mitjançant diferents contractes programes entre TMB i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Els nous trens consumeixen un 15% menys d’energia i compten amb millores dels sistemes d’informació i d’accessibilitat com noves pantalles amb informació sobre el viatge i les parades amb correspondència, càmeres de videovigilància per controlar l’interior dels vagons en temps real i punts de càrrega USB.

El director de la xarxa de metro, Òscar Playà, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, han assistit l’acte a l’estació de Zona Universitària i aquest últim ha destacat que amb les noves incorporacions s’ha renovat un terç de la flota i s’han substituït tots els trens que contenien algun element amb amiant. De fet, la compra de nous trens es va avançar per poder retirar de la circulació els combois que encara tenien algun element d’aquest material, l’últim dels quals va deixar de circular a finals d’octubre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]