Un de cada quatre instituts i escoles del Camp de Tarragona ja treballa en un projecte per ser més autònom

Entre els objectius, reduir l'abandonament dels estudis i millorar-ne els resultats

Els centres són els que decideixen acollir-se o no a un pla d'autonomia i es comprometen, amb els recursos extres que se'ls atorguen, a dur a terme un projecte que millori els resultats educatius amb un projecte que s'adapti a les necessitats escolars i a les del seu entorn. Enguany són 67 les escoles i instituts del Camp de Tarragona que participen de l'anomenat projecte PAC (pla d'autonomia de centre), 31 dels quals s'hi han incorporat enguany i just es troben en la redacció de la proposta i la formació del professorat. Així, en total hi ha un 26,2% del total de centres que hi prenen part i per aquest curs el Departament d'Educació destina 1.625.000 euros a finançar les 36 escoles que s'hi havien incorporat fins al curs passat i que ja hi estan treballant.

El director dels serveis territorials d'Educació, Vicent Villena, explica que el principal objectiu és evitar l'abandonament dels estudis: «És el model que es vol per a tots els centres de Catalunya, però l'adhesió és voluntària.» I és que al final del projecte cada centre ha de retre comptes amb la direcció d'Educació, per analitzar si s'han acomplert els objectius que s'havien fixat inicialment. Villena explica que es vol reduir la xifra d'alumnes que no assoleixen l'escolarització obligatòria, que avui en dia és del 20% al 30% a Catalunya. També es vol fomentar que els alumnes continuïn estudiant per arribar al 80% d'alumnes que continuen els estudis postobligatoris com passa a molts països europeus, «i aquí s'està molt lluny». L'autonomia de centre i un nou model de direcció són dues de les principals branques de la LEC.

Una nova organització del centre

m.c

Al CEIP L'Agulla, del Catllar, es comencen a percebre ja els bons resultats de l'aplicació del pla d'autonomia. El centre, junt amb l'Institut de l'Hoteleria i Turisme de Cambrils, l'escola Parellada de Santa Oliva, l'institut Camí de Mar de Calafell, les escoles Saavedra i la Campclar de Tarragona, l'escola Centcelles de Constantí i l'institut Collblanc de la Canonja, és el primer que va demanar la participació en un pla d'autonomia. La directora del CEIP L'Agulla, Assumpció Bonet, explica que amb el projecte es varia la metodologia organitzativa. Es tracta d'un pla transversal que busca fer que els alumnes que no arribaven a un determinat nivell ara hi arribin i això implica un canvi de model total. Implica, en part, conciliar els horaris de les famílies, es fan tallers on es barregen els alumnes segons el que han après, i no pas pel curs que fan «i es pretén arribar a tots els alumnes i treure de tots el millor», diu la directora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Balanç satisfactori de la quinzena edició del festival Flors i Violes

palafrugell

Miquel Carreras, nou membre del Consell d’Administració de l’IAS

girona
MEDI AMBIENT

Aigua És Vida diu que no n’hi ha prou amb dessalinitzadores mòbils

girona
SOCIETAT

La pluja altera la programació de la Santa Creu de Figueres

FIGUERES
societat

Èxit de la caminada per demanar l’alto al foc a Gaza

Barcelona
infraestructures

Territori licita les obres de rehabilitació del pont de Sant Francesc a Manresa

Manresa
medi ambient

Iniciativa per reduir l’impacte en el medi de curses de muntanya

barcelona
tecnologia

Test a dos sistemes de recàrrega de cotxe elèctric

barcelona
religió

Últims dies de l’exposició sobre la ‘Visita Espiritual a la Mare de Déu de Montserrat’ de Torras i Bages

Montserrat