Educació

Educació

Elles també són de ciències i creatives

Una vintena de noies es formen a la biblioteca Rahola en tecnologia amb la beca #GirlsTech

Han treballat la realitat augmentada

No és només revertir les xifres –el 54% dels universitaris a tot l’Estat són dones, però a les enginyeries només ho són un de cada quatre i a les enginyeries TIC només el 10% –, sinó que el fet que hi hagi una manca de dones als graus de ciència i tecnologia és molt més que un problema de paritat; cal que les dones hi tinguin també veu. Ho remarca Laura Malinverni , investigadora de la Universitat Pompeu Fabra i responsable del taller d’estiu que durant dues setmanes, del 17 al 27 de juliol, ha format disset nenes d’entre deu i dotze anys, en la realitat augmentada. Realitzat a la biblioteca Carles Rahola de Girona, es tracta d’un projecte pioner que a principis de juliol es va realitzar a Barcelona i anteriorment només a Madrid, València i Santander. Forma part del programa #GirlsTech , unes beques de formació del consolat general dels Estats Units a l’Estat espanyol orientades a formar les nenes en aquests àmbits amb l’objectiu de fomentar les vocacions en ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques. La beca inclou la formació diària de dues hores i mitja.

En el cas de Girona, l’enfocament del taller ha estat la creació de narratives interactives a través de la realitat augmentada partint de la definició d’una idea, la redacció del guió i la creació de continguts fins a la seva implementació a través d’uns projectors portàtils. En aquest sentit, durant el taller les alumnes han pogut imaginar i desenvolupar les seves pròpies històries. El taller de formació busca que les participants desenvolupin aptituds en tecnologia però també capacitats de relatar i d’expressió personal. Les alumnes s’han familiaritzat així amb eines com el Makey Makey.

Des de Blanes

La responsable de la secció infantil i juvenil de la biblioteca Carles Rahola, Diana Miguel, destacava l’alta qualitat dels projectes realitzats. N’han sortit un dònut amb corona, un unicorn envoltat d’abelles o una ballarina, entre d’altres. Diana Miguel remarcava també el fet que nou noies participants en el curs que venien de Blanes havien demanat continuar aquest tipus de formació en el seu institut. Diana Miguel feia una valoració molt positiva del projecte #GirlsTech perquè també ha servit per donar a conèixer la biblioteca a moltes de les participants al taller. Des que es va posar en marxa el 2014, la delegació diplomàtica dels EUA a l’Estat ha becat més de 300 nenes en el marc del #GirlsTech.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La UdG, clau en un mètode per fer superconductors

girona
Sobre rodes  les 24 hores
L’APUNT

Sobre rodes les 24 hores

Ofertes perquè Barcelona pugui superar el MWC

Barcelona

La Girocleta serà per primer cop de 24 hores per barraques

Girona

Educació crearà un tercer institut, el curs vinent, per a Palafrugell i pobles veïns

palafrugell

La vaga paralitza la petroquímica

tarragona

Alumnes de primària dissenyen una ruta de realitat virtual per Olot

OLOT

Les multinacionals reobren les fàbriques a la Xina

TÒQUIO

Primera escola catalana sobre la construcció en pedra seca, a la Garrotxa

LES PRESES / OLOT