Societat
El MWC ‘amaga’ el mòbil i tractarà la connectivitat intel·ligent
La GSMA va anunciar ahir que d’ara endavant el Mobile World Congress s’anomenarà senzillament MWC, l’abreviatura amb la qual ja es coneixia des de fa temps. La decisió respon a la voluntat, curiosament, de “treure èmfasi a la vessant mòbil per reflectir l’ampliació del camp de les comunicacions actuals”, indica Michael O’Hara, director de màrqueting de la GSMA, que hi afegeix: “Estem avançant ràpidament cap a un model en què els dispositius mòbils connectaran amb tot el món i totes les coses, però, simultàniament, estem ampliant el nostre abast més enllà dels telèfons mòbils.” Així doncs, el MWC probablement continuarà oferint, com ja ha fet en les darreres edicions, més importància a l’internet de les coses (IOT), un camp que, de fet, ja té un saló propi a Barcelona, però de dimensions molt menors.
Pel que fa a la pròxima edició del congrés de mobilitat, els organitzadors han avançat que estarà dedicat a la connectivitat intel·ligent i hi destacarà la confluència de la “hiperconnectivitat”, habilitada pel 5G i l’IoT amb els recursos de la intel·ligència artificial i el big data. Continguts, confiança digital, benestar digital i futur seran altres temes destacats en una edició que espera superar els 107.000 visitants d’aquest any. El MWC es farà entre el 25 i el 28 de febrer i ja ha confirmat la presència de més de 2.400 empreses expositores.