Societat

Colau proposa a la Generalitat congelar les tarifes del transport públic tot l’any 2021

L’alcaldessa admet que l’ATM pot caure en un major dèficit però ho justifica pel context social derivat de la pandèmia

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, proposa congelar les tarifes del transport públic tot l’any 2021 com a resposta al context social derivat de la pandèmia.

Així ho diu en una carta dirigida al vicepresident del Govern amb funcions de president, Pere Aragonès, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.

En la missiva, Colau diu que la proposta de congelació per a l’any vinent és “raonable” tot i que admet que portaria a assumir que l’ATM pot caure en un major dèficit que l’actual.

“La ciutadania i sobretot els usuaris del transport públic no entendrien que per evitar aquest dèficit s’augmentessin les tarifes”, afirma, i recorda a la Generalitat que la regla de despesa permet fer dèficit a les administracions.

Colau fa la proposta coincidint amb el debat anual de finals d’any sobre les tarifes del transport públic per l’any següent en el marc de l’ATM, on l’Ajuntament participa en un 25%, la Generalitat en un 51% i la resta d’entitats municipals en un 24%.

“Debat serè” sobre el model de finançament

A més de la proposta concreta sobre les tarifes, Colau també fa dues reflexions en la carta.

D’una banda, demana un “debat serè” sobre el model de finançament del transport públic i reitera a la Generalitat que faci ús de “tota la capacitat” per explorar instruments fiscals que permetin una major recaptació que pugui ser destinada al transport públic.

En concret, fa referència a la llei del Canvi Climàtic i la llei de Finançament del Transport Públic.

Assegura que l’Ajuntament ha fet un “grandíssim esforç” pressupostari passant de 115,8 milions d’euros d’aportació el 2015 a 174 milions el 2020 i avisa que les finances municipals no poden suportar un increment “tant accentuat” de la seva aportació.

D’altra banda, constata l’impacte que ha causat la pandèmia en l’ús del transport públic i fa una crida a recuperar “la confiança” de la ciutadania en aquest mitjà de transport.

A més, afegeix que el context ha dificultat alhora fer balanç de l’efecte global dels canvis tarifaris impulsats conjuntament l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Sant Pau descobreix una nova causa genètica d’immunodeficiència

Barcelona

El Museu d’Art adquireix un fragment del retaule de Sant Feliu de principis del segle XVI

girona
infraestructures

Puente sosté que Catalunya és el territori on l’Estat inverteix més, tot i el 46% d’execució

barcelona
GIRONA

Càritas troba feina a un 20% dels atesos en el seu programa d’inserció laboral

GIRONA
societat

Menys supermercats i més usos culturals al nou Pla de Ciutat Vella

barcelona
Societat

Els pisos de l’illa del carrer Canigó s’hauran de reforçar

Badalona
religió

Montserrat vol que el seu ‘Mil·lenari’ sigui obert a tota la societat

Montserrat
societat

Nou projecte d'habitatge amb serveis per gent gran i accés per als joves

Manresa
Campdevànol

Punt d’autoreparació de bicicletes a la font del Tòtil

Campdevànol