Societat

Gran Via copia el model obsolet del carril bici de la Diagonal

Enllestit el tram d’Urgell fins a Aribau, l’Ajuntament estudia ara el millor recorregut fins al Passeig de Gràcia · La Coordinadora d’Usuaris de la Bicicleta critica que s’ha optat per la solució més problemàtica

La Gran Via estrena passejos laterals remodelats entre els carrers d’Urgell i Aribau i un nou carril bici. El projecte d’unir la plaça Cerdà amb la Verneda al llarg de tota l’avinguda és gairebé una realitat, excepte en un petit i difícil tram d’Aribau fins al passeig de Gràcia. El nou carril està integrat dins el passeig de vianants de manera similar al de la Diagonal, el primer de la ciutat i que genera tanta polèmica entre els usuaris i els vianants. Les entitats ciclistes critiquen que s’ha optat pel pitjor model possible, perquè les bicicletes entren en competència amb els vianants per l’espai públic.

La remodelació dels passejos laterals de la Gran Via, entre Urgell i Aribau, s’ha finançat amb el fons d’inversió local de l’Estat. El rentat de cara ha consistit en la millora de la pavimentació de les voreres i la calçada, que s’han d’adaptar a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, i també s’hi ha renovat tot el mobiliari urbà i els llums.

El carril bici en aquest tram és una mica diferent del de la resta de l’avinguda. La diferència més evident és que les dues línies paral·leles que el dibuixen es transformen en una quadrícula blanca molt visible que serveix per avisar els ciclistes quan s’apropen a una zona de perill: les diferents parades de bus situades a la banda mar de la Gran Via. En canvi, el carril que discorre pel passeig central situat a la banda muntanya és menys problemàtic, perquè el bus passa per la calçada lateral i les parades estan situades a la vorera. Amb tot, el carril deixa de ser lineal per fer una petita corba quan arriba a les cruïlles per evitar que les bicicletes molestin els vianants.

“No ens agrada i, a més, ens preocupa que l’Ajuntament hagi copiat el model de carril bici de la Diagonal”, afirma Albert Garcia, portaveu de la Coordinadora d’Usuaris de la Bicicleta. “No pot ser que la bicicleta entri en conflicte amb els vianants per l’espai públic i això ens fa desconfiar del model que aplicarà a la futura reforma de la Diagonal”, afegeix Garcia. Sobre el tram pendent, opina que l’opció prevista pel consistori de desviar la circulació pel lateral muntanya, no és una bona solució, perquè “es perdrà continuïtat lineal en una via que vol creuar tota la ciutat i les bicis tiraran pel dret, tot i que fer-ho sigui perillós”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.