Societat

El tren d'alta velocitat París-Figueres circularà des del 19 de desembre

El trajecte entre Figueres i Barcelona, amb parada a Girona, continuarà per via convencional

El temps de recorregut entre Barcelona i París quedarà reduït a set hores i 25 minuts

El trajecte entre París i Figueres estarà cobert amb trens d'alta velocitat francesos (TGV) des del pròxim 19 de desembre, una vegada que entri en servei el nou tram entre Perpinyà i Figueres, ha anunciat avui la Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF).

Els TGV francesos enllaçaran a continuació amb trens convencionals espanyols per completar el viatge fins a Barcelona (amb parada a Girona), de manera que el temps de recorregut entre la capital catalana i la francesa quedarà reduït a set hores i 25 minuts, davant les 8 hores i 40 minuts actuals, ha explicat la SNCF en un comunicat.

La reserva de bitllets per als dos combois diaris de TGV en cada sentit entre París i Figueres serà possible a partir de demà.

La data elegida per a la inauguració de la línia s'ha fet coincidir amb la del canvi d'horaris de Renfe, i no amb la de la SNCF -el 12 de desembre-, com s'havia programat inicialment.

Els TGV sortiran de París a les 07.20 i a les 15.20 hores respectivament, i arribaran a Figueres-Vilafant a les 12.47 i a les 20.48 hores respectivament. Amb l'enllaç, es podrà estar a Barcelona el les 14.46 i a les 22.45 hores en un i un altre cas.

En el sentit invers, les sortides de Barcelona estan previstes a les 09.00 i a les 13.00 hores, amb enllaços a Figueres a les 11.06 i a les 15.02 i arribades a París a les 16.41 i a les 20.41 hores respectivament.

Les tarifes per al trajecte París-Figueres aniran dels 54,5 als 108,9 euros. Seran d'entre 21 i 41,9 euros per al recorregut Montpeller-Figueres i d'entre 9 i 18 euros per a Perpinyà Figueres.

Si es continua viatge fins a Barcelona, caldrà afegir entre 13,2 i 22 euros (entre 8,10 i 13,4 euros si un es para a Girona).

El nou tram internacional d'alta velocitat Perpinyà-Figueres té 44,4 quilòmetres (inclosos el túnel transfronterer) i la seva concessió està en mans del consorci TP Ferro (integrat per la companyia francesa Eiffage i l'espanyola ACS Dragados).

Quan estigui completada la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres, en principi el 2012, la capital catalana quedarà a cinc hores i 35 minuts de París.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.