Ferrocarrils es veu “capaç” d'assumir Rodalies el 2012
FGC estudia els serveis ferroviaris necessaris per substituir el servei de Regionals
L'1 de gener de l'any vinent finalitza el contracte programa amb Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està elaborant un estudi, que lliurarà al govern a final d'any, sobre quins serveis ferroviaris i quins horaris són necessaris a Catalunya per a substituir el servei de Regionals operat per Renfe.
“Vam estudiar des de Terres de l'Ebre, Lleida, així com el tram Girona-Figueres-Perpinyà”, ha explicat el president de FGC, Enric Ticó, en roda de premsa aquest divendres.
Ha assenyalat que ara que Catalunya té el traspàs d'aquest servei, s'ha de definir el producte per a millorar l'eficiència de la xarxa, alhora que ha sostingut que la Generalitat coneix que FGC està elaborant una proposta perquè estan en “comunicació permanent”.
Quant a Rodalies, Ticó aborda aquest projecto a llarg termini, encara que ha assegurat que FGC “seria capaç” de prestar el servei l'1 de gener de 2012 –quan acabaria el contracte programa amb Renfe–.
No obstant això, el president de FGC ha defensat Renfe, operador amb el qual col·labora en els serveis ferroviaris de mercaderies Cargometro i Argometro : “Està fent les coses bé, és una bona companyia i comptem amb ella en un futur”.
Més a curt termini es planteja Ticó la licitació de la gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur –que va ser transferida al Govern fa cinc anys–, al concurs dels quals no es presentarà FGC, encara que l'operador vol tenir una “participació minoritària” en la companyia guanyadora.
Altres projectes són la prolongació de la línia de ferrocarril des de Sabadell fins a Terrassa, que estarà en servei entre finals de 2012 i principis de 2013, així com l'ampliació de la L8 des de la plaça Espanya, passant per Francesc Macià, i fins a Gràcia, el que permetrà passar de 20 milions de passatgers a 40.
FGC també està treballant per consolidar-se com un holding ferroviari a través de les seves àrees de negoci, sent la de mercaderies el seu principal sector i en el qual es vol posicionar creant grans corredors a través d'acords públics o privats.
L'operador va tancar l'exercici de 2010 amb un resultat de 19.450,7 milers d'euros, que correspon al superàvit que FGC retornarà a l'Autoritat del Transport Metropolità (FGC) i a la Generalitat.
Així mateix, l'endeutament de FGC ascendeix a 417 milions d'euros, més de 360 dels quals corresponen a la infraestructura ferroviària de l'operador.